אקספון | בלעדי

מנהל ההסדר המיוחד של אקספון נפגש עם משרד התקשורת

מטרת הפגישה היא לברר מהי עמדת המשרד לקראת מעבר אפשרי של אקספון תחת בעלים חדשים לרישיון מפעיל וירטואלי • ויידלי מובייל הרוכשת הפוטנציאלית של אקספון נפגשה עם סלקום לשיחת הבהרה

חזי בצלאל / צילום: רמי זרנגר
חזי בצלאל / צילום: רמי זרנגר

מנהל ההסדר המיוחד מטעם בית המשפט לחברת אקספון, עו"ד עמית לדרמן, נפגש לאחרונה עם בכירי משרד התקשורת וזאת על מנת לבדוק את הסוגיה של העברת החברה מסטטוס של בעל רישיון מפעיל לסטטוס של מפעיל וירטואלי, כך נודע לגלובס.

עוד נודע כי לאחרונה נפגשו נציגים בכירים מחברת ויידלי מובייל, בבעלות שמעיה רייכמן, שהיא החברה שמתעתדת לרכוש את פעילות אקספון, עם בכירים בחברת סלקום, וביקשה לנסות ולהבין מה עמדתה. בסלקום העמדה היא שאקספון צריכה להיות מפעיל מלא והיא הבהירה שהיא מתנגדת לכל מהלך שירוקן את פעילותה. בוויידלי מובייל העמדה היא שהפעילות של אקספון אמורה לעבור לפלאפון שעימה יש לה הסכם כמפעיל וירטואלי.

עו"ד לדרמן מונה לתפקיד מנהל ההסדר על מנת לנסות ולמצוא פתרון למחלוקת בין סלקום ואקספון סביב המשך השותפות בין החברות ברשת הסלולרית. אקספון ביקשה את חסות בית המשפט לקראת הסכם שהגיעה אליו מול חברת ווידלי מובייל למכירת פעילותה תמורת 330 מיליון שקל, וסלקום מתנגדת לכך ודורשת שהחברה תעמוד בהסכם שותפות הרשת שבין החברות.

המטרה של לדרמן היא להגיע להבנות בין הצדדים שימנעו את הצורך בהתערבות משפטית ועל כך עיקר המאמצים שלו כרגע.

למעבר של אקספון ממעמד של מפעיל סלולרי למעמד של מפעיל וירטואלי יש הרבה השלכות משפטיות ולכל שינוי ברישיון החברה נדרש אישור של משרד התקשורת. קיימות סוגיות רגישות של תדרים שברשות אקספון, ושכאלה שרכשה במשותף עם סלקום במסגרת מכרז הדור החמישי, וכעת עולה השאלה כיצד הם יוקצו מחדש ותחת איזה סכום.

מנגד עבור משרד התקשורת מדובר בכאב ראש גדול מאד שכן המשרד היה רוצה לראות את החברה ממשיכה לפעול כרגיל והוא אינו מתלהב מכך שהיא תהפוך להיות מפעיל וירטואלי. מבחינת המשרד זו דרך המלך ורק אם יתברר שאין כל אפשרות אחרת לקיומה של סלקום כמפעיל סלולרי מלא, אז הוא יידרש להחלטה מה לעשות.

הסיטואציה של קריסת אקספון מייצרת מציאות חדשה בשוק הסלולר שהמשרד אינו יודע עדיין כיצד לעכלה. המדיניות שלו בדור החמישי הושתתה על הרעיון של התמודדות משותפת של קבוצות וזאת מתוך הכרה שמפעילים יתקשו להרים רשתות דור חמישי באופן עצמאי. כעת התפיסה הזו קורסת והיא מותירה את סלקום כשחקן ללא שותף ברשת על כל ההשלכות לכך.