נחנכה שגרירות איחוד האמירויות בבניין הבורסה בת"א

היום התקיים טקס החנוכה הרשמי של שגרירות איחוד האמירויות בבניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב • שגריר האמירויות בישראל מוחמד אל חג'א: התפתחות מהירה של קשרים, הסכמים ודיונים לסחר והזדמנויות להשקעות, שיתופי פעולה בין האקדמיות ועולם הרפואה

שגריר האמירויות בישראל מוחמד אל חג'א ונשיא המדינה יצחק הרצוג / צילום: בית הנשיא
שגריר האמירויות בישראל מוחמד אל חג'א ונשיא המדינה יצחק הרצוג / צילום: בית הנשיא

זה לא מקרי שאיחוד האמירויות בחרה בבניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב כמקום משכנה. עולם העסקים והכלכלה של ישראל הוא תחום העניין העיקרי של האמירתיים בישראל, והלב הפועם שלו, הבורסה, מספק להם נקודת מבט מצוינת ומרכז מידע. וכמובן עוזר שבבניין הבורסה שוכנים המשרדים של לא מעט חברות הייטק וסטארט אפ ישראליות.

בטקס החנוכה הרשמי של השגרירות השתתפו היום בין השאר נשיא המדינה יצחק הרצוג, שגריר האמירויות בישראל מוחמד אל חג'א והשרה מהאמירויות מריים אל המיירי, האחראית על הבטחון התזונתי.

בטקס הונפו דגלי המדינות מחוץ לבניין שבו שוכנת השגרירות. לאחר מכן אמר השגריר בנאומו כי הקמת השגרירות היא בסיס להמשך בניית השותפות שלנו בכל התחומים הכלכלייי והחברתיים. הוא הדגיש את הדמיון בין המדינות ברצון להתפתח לקידמה וליזמות והוסיף כי יש התפתחות מהירה של קשרים, הסכמים ודיונים לסחר והזדמנויות להשקעות, שיתופי פעולה בין האקדמיות ועולם הרפואה.

הנשיא הרצוג אמר כי פתיחת השגרירות היא אבן דרך חשובה בדרכנו לשלום, שגשוג וביטחון במזרח התיכון. "לראות את הדגל של איחוד האמירויות מתנוסס בגאווה בתל אביב נראה כמו חלום רחוק לפני שנה וחצי, ואילו עכשיו נראה טבעי ולגיטימי. הסכם אברהם יספק יציבות וביטחון באזור ויראה לכולם את הפונטציאל שיש בשלום".

הרצוג גם הודה לראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו על קידום הסכם השלום בין המדינות. "ההסכם ההיסטורי הזה צריך להיות גם עם מדינות אחרות. אנחנו מדינה של שלום ואלו המעוניינים בשלום איתנו, יתקבלו בזרועות פתוחות", הוסיף.

בטקס נכחו גם שר החוץ לשעבר גבי אשכנזי שפיתח את הקשרים עם האמירויות, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, יו"ר מכון היצוא אדיב ברוך, יו"ר הבורסה אמנון ניובך ומנכ"לה איתי בן זאב, ועוד. שר החוץ יאיר לפיד נעדר בשל כניסתו לבידוד לאחר שאמש התברר כי אחת מצוות הפמליה ששהה עימו במטוס ששב מבריסל נמצאה חיובית לקורונה.

השגריר אל חאג'ה הגיע לישראל לפני יותר מארבעה חודשים, הוא מתגורר בהרצליה פיתוח ובקרוב אמורים להגיע אשתו וארבעת ילדיו.