עסק ביום | פיצ'ר

"בהתחלה השוק נכנס להלם, לקח עוד שלושה חודשים והתחלנו להרים את הראש"

אסף הנעמן הלל, בן 50, נשוי פלוס שלוש, מתגורר בפרדסיה • בעלים ומנכ"ל משותף של נסיקה עצמאית, חברה המלווה עסקים בתחום השיווק והפרסום באינטרנט • מעסיק 5-7 עובדים • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אסף הנעמן הלל, בעלים ומנכ"ל משותף של נסיקה עצמאית / צילום: יח"צ
אסף הנעמן הלל, בעלים ומנכ"ל משותף של נסיקה עצמאית / צילום: יח"צ

אסף הנעמן הלל (50) ידע עליות ומורדות בזירה העסקית שבה הוא פועל. "אחרי שהרווחתי יפה, בגיל 35 קרסתי כלכלית בעקבות עסק שלא הצליח והשפיע על החיים האישיים שלי", הוא מספר. "אשתי הראשונה התגרשה ממני ונאלצתי לחזור לגור עם אמא שלי. זה היה לפני 15 שנה. תמיד אהבתי שיווק, מיתוג ופרסום וכיזם בנפשי ידעתי שאמשיך לעולם העסקי. זה היה בתזמון שבו האינטרנט התחיל לצבור תאוצה בעולם ובארץ הוא היה בחיתוליו, בקושי היה יוטיוב ואנשים לא מיהרו להשאיר פרטי כרטיס אשראי באינטרנט, אבל הבנתי שיש פה פוטנציאל והחלטתי ללמוד את זה, בכסף האחרון שהיה לי. עשיתי קורס מארה"ב של שיווק ופרסום באונליין והחלטתי להתמקצע בזה".

ב-2012 הקים עם איתמר בן חור את חברת נסיקה עסקית, המציעה לעסקים ליווי בתחום השיווק והפרסום באינטרנט. "הגיעו אלינו עסקים קטנים שגלגלו מחזור של כמה אלפים בחודש, בעיקר מתחומי הייעוץ והשירות, ועזרנו להם להגדיל את המחזורים שלהם באופן דרמטי", הוא מספר. "פיתחנו שיטות לשיווק, פרסום ומכירה באונליין והעברנו אותן בסדנאות ובליווי אישי".

"סכומי עתק הופנו לאינטרנט"

בקורונה, אומר הנעמן הלל, העסק דווקא לא נפגע. "כשהתחילה המגפה, העסקים נכנסו לסגרים, ומי שרצה לשרוד פנה לאפיקי האונליין. עד אז השקיעו בפרסום בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות. הקורונה הפכה את המגמה וסכומי עתק הופנו להשקעה בפרסום באינטרנט. הביקוש זינק ואני יכול להגיד שאנחנו מסוג העסקים שלא נפגעו מהקורונה. בהתחלה הרגשנו שהשוק נכנס להלם והוא נעצר בבת אחת, גם בדיגיטל. עברו שלושה חודשים עד שעיכלו את מה שקורה, ואז התחילו להרים את הראש.

"המשבר היה סוג של הזדמנות, כמו מי ששיווקו מסכות בתחילת הקורונה או מוצרים לחיטוי. לאט לאט התחילו להבין שלמרות שיש סגר אנשים קונים - ממוצרי מזון ואלכוהול ועד תוכן. הפוקוס היה על האינטרנט. המשבר דחף עסקים: מי שחשב להיכנס לעולמות האונליין לפני כן, קיבל בוסט של זירוז ופה גם צמחה ההזדמנות שלנו כמי שמתמחים במעבר מאוף ליין לאונליין".

לדברי הנעמן הלל, נסיקה עסקית מושתתת על חמישה ערכים: התפתחות עסקית, התפתחות אישית, הגדרת מטרות ויעדים, ספורט ובריאות (לנפש) ותרומה לקהילה. "כשפרצה הקורונה, שאלנו את עצמנו איך אנחנו תורמים לקהילה, בנינו פרויקט חדש שרץ זה שנה, 'כנפיים', שבו אנחנו מציעים לשכירים ולעצמאים הכשרה של חודש-חודשיים בשיווק ופרסום באינטרנט, בתשלום מופחת, במטרה לסייע לאנשים לייצר פרנסה נוספת".

"אי אפשר להבטיח הצלחה"

הזירה האינטרנטית הפכה תחרותית מאוד. זו זירה קשוחה והרוב לא מצליחים בה.
"נכון, ואנחנו אומרים שאי-אפשר להבטיח הצלחה כשמדובר בתחום העסקי. אני אלווה ואלמד אבל האחריות להמשיך היא של העסק. אנחנו מנסים לזהות מראש למי העולמות האלה מתאימים ולמי לא. אנחנו חיים בעיצומה של מהפכה. ראיתי מה קרה לעולם העסקי לפני ואחרי האינטרנט. מי שיש לו חיבור לאינטרנט ומחשב יכול להפוך את החיים שלו. אצלי המשבר הפך להזדמנות והמסר שלי הוא שכיום היכולת היא בידיים שלנו".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il