פרקליט המדינה החליט: משפט חוזר לרומן זדורוב

רומן זדורוב הורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל בשנת 2006 • צוות פרקליטים, שהוקם לבקשת פרקליט המדינה עמית איסמן, בחן את כלל חומרי החקירה לעומקם והמליץ על משפט חוזר • התיק נגד א"ק נגנז מחוסר אשמה

רומן זדורוב / צילום: דודי ועקנין
רומן זדורוב / צילום: דודי ועקנין

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לנהל משפט חוזר נגד רומן זדורוב בגין רצח הנערה תאיר ראדה ז"ל בשנת 2006. הפרקליטות הודיעה לפני זמן קצר לביהמ"ש המחוזי בנצרת על ההחלטה.

במקביל החליט פרקליט המדינה לגנוז את התיק שנפתח בשעתו בעניינה של אולה קרבצ'נקו (א"ק) מחוסר אשמה.

בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב.

מהפרקליטת נמסר כי הצוות התבקש על ידי פרקליט המדינה לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק, על מנת להמליץ בפניו האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.

לאחר שהצוות בחן את כלל חומרי החקירה לעומקם, כמו גם את הטענות השונות שהעלה סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בפגישתו עם פרקליט המדינה, המליץ הצוות בפני פרקליט המדינה לנהל את התיק בשנית. מהפרקליטות נמסר כי המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית וכן צוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר.

לאחר בחינת הדברים ולאחר שקיים דיונים בלשכתו, החליט פרקליט המדינה לאמץ את העמדה לפיה קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב ויש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית.