בשל העלייה בתחלואה: הכנסת נסגרת למבקרים עד להודעה חדשה

סיורים, מוזמנים ומבקרים לא יוכלו להיכנס לכנסת בשל העלייה בתחלואת הקורונה • תתבצע אכיפה של ההנחייה לעטות מסכות ברחבי הכנסת

משכן הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
משכן הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

קצין הכנסת יוסי גריף הודיע הערב על סגירה חלקית מחודשת של שערי משכן הכנסת בשל העלייה בתחלואת הקורונה. בדף הנחיות שיצא לבאי הכנסת נכתב כי "כדי לשמור על הרצף התפקודי של הפעילות הפרלמנטרית במשכן, החל מיום שני הקרוב הכנסת תעבור למתכונת עבודה שונה". בין היתר הוחלט כי סיורים, מוזמנים ומבקרים לא יוכלו להיכנס יותר לכנסת עד להודעה חדשה. יוחרגו באופן פרטני סיורים וביקורים באישורם של יו"ר או מנכ"ל הכנסת.

עוד הוחלט כי אירועים במשכן יבוטלו לאלתר ,למעט אירועים שיוחרגו. בנוסף דורש גריף לאכוף את ההנחייה לעטות מסכות ברחבי הכנסת. על פי ההנחיות החדשות, עובד או יועץ פרלמנטרי שאינו עומד בהנחייה ויעירו לו שלוש פעמים - יישלח מיידית ללשכת קצין הכנסת ויושעה מהכנסת לאותו היום. בנוסף הוחלט להגביל את התפוסה באולמות ואולמי ועדות: 36 באולמי ועדות, 43 באולמות ירושלים ונגב הגדולים יותר. בנוסף נאסרה כניסת ילדים עד גיל 16 למשכן.

רק ב-10 במאי הודיע יו"ר הכנסת דאז יריב לוין על ההקלות האחרונות בפתיחת הכנסת למבקרים, פתיחת המליאה ולאחר מכן גם על פתיחה מחודשת של המזנונים בכנסת לישיבה כחלק מהחזרה של ישראל לשגרה. ב-20 באפריל הייתה זו המנה הראשונה של ההקלות בכנסת לאחר החיסונים עם פתיחת חדר הכושר ופתיחת המשכן למבקרים במנות קטנות. בשבוע האחרון נודע על מספר מקרים של חולים בכנסת וכעת שוב נראה שהכנסת תהיה הראשונה להחיל על עצמה כללים מגבילים.