מפקד תחנת משטרה לשעבר חשוד בפרוטקשן בצפון

מנהל חברת שמירה, קצין בכיר לשעבר בדרגת סגן ניצב, נעצר בחשד לגביית דמי חסות • הוא שוחרר בתנאים מגבילים • בנוסף נעצרו שלושה חשודים נוספים

משטרת ישראל / צילום: Shutterstock, Jose HERNANDEZ Camera 51
משטרת ישראל / צילום: Shutterstock, Jose HERNANDEZ Camera 51

משטרת ישראל עצרה מנהל חברת שמירה בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, בדמות גביית דמי חסות. הפרשה מביכה במיוחד לאור העובדה כי אחד החשודים הינו קצין בכיר לשעבר בדרגת סגן ניצב במשטרה, שבתפקידו האחרון כיהן כמפקד תחנת משטרה בצפון. כיום הוא מועסק כמנהל בכיר בחברת שמירה בצפון.

‏זה לא התיק הפלילי הראשון של הקצין הבכיר בדימוס. לחובתו הרשעה בעבירת מרמה והפרת אמונים בפרשה שבעקבותיה נאלץ לעזוב את המשטרה. מאוחר יותר שוחרר בתנאים מגבילים, לאחר שנחקר במשך 4 ימים ושיתף פעולה בחקירתו. נראה כי הראיות נגדו לא התבססו בשלב זה.

עורכי דינו מיכאל כרמל ורפאל איפרגן מסרו בתגובה לשחרורו כי "כגודל הפרסום לו דאגה משטרת ישראל בנוגע למעצר שווא הזה, יכלו לפרסם שלא מצאו ראיות כלשהן לחשד כנגדו ולנקות את שמו. אולם להתנצל זה לא משהו שהמשטרה יודעת לעשות. אנחנו נתבע את עלבונו בהמשך הדרך בכל האמצעים האפשריים".

לדבריהם, מרשם שוחרר מהמעצר "בשקט בשקט. כמו גנבים בלילה שחררו אותו. כשעצרו אותו פרסמו את זה מקום תרועה רמה. ממנה לא נשארה אפילו נפיחה. במשך ימים רבים של חקירה לא הציגו בפניו ולו בדל ראיה למעורבות בכל מה שטרחו לפרסם כנגדו. אנחנו נדאג שהתיק ייסגר מחוסר אשמה וכי מרשנו יפוצה עד תום על העוול שנגרם לו ".

בהודעת המשטרה המוקדמת נכתב כי "היחידה לחקירת פשעים במרחב כנרת של משטרת מחוז צפון מנהלת חקירה בגין חשד לגביית דמי חסות וגרימת נזקים לרכוש בין היתר גם לציוד הנדסי. במסגרת החקירה עד כה נעצרו 4 חשודים ולפני זמן קצר נעצר מנהל בכיר בחברת שמירה מהאזור".

עוד נכתב בהודעת המשטרה כי "משטרת ישראל נאבקת בתופעת גביית דמי החסות בצפון בכל הכלים העומדים לרשותנו, פעילות חקירה כנגד חשודים וארגונים, פעילות משותפת עם הישובים באבטחה ומניעת פשיעה חקלאית, וגם בתחום החקיקה".

עו"ד מיכאל כרמל מסר בשמו של מנהל חברת האבטחה כי מרשו מכחיש מכל וכל את המיוחס לו, וכי הוא מאמין כי יתברר בהקדם שמדובר במעצר מיותר שיחייב התנצלות.

***חזקת החפות. הפרשה עודנה בתחילתה. ארבעת החשודים לא הורשעו ועומדת להם חזקת החפות