קרן פרגרין משתתפת בהשקעה בחברת סרטן בבוסטון

קרן פרגרין השקיעה 10 מיליון דולר מתוך סבב גיוס של 65 מיליון דולר בחברת Ribon Therapeutics מבוסטון • החברה מפתחת תרופות לסוגים שונים של סרטן ולמחלות דלקתיות

איל ליפשיץ, שותף בקרן / צילום: יח"צ
איל ליפשיץ, שותף בקרן / צילום: יח"צ

בעוד חברות ישראליות צעירות בתחום מדעי החיים מושכות השקעות מעניינות מחו"ל, בשנים האחרונות החל להיפתח גם ערוץ הפוך, של השקעות הקרנות הישראליות בחברות מדעי חיים בחו"ל, בעיקר באירופה וארה"ב. הקרנות הישראליות שהתפתחו על בסיס השקעות טובות בשוק הישראלי, בחברות שלא תמיד היו מוכרות למשקיע מחו"ל ולכן היוו הזדמנות טובה עבור הקרנות המקומיות, כבר גדלו. הן מעוניינות עכשיו להשתתף בסבבי השקעה גדולים יותר, ומספר החברות הישראליות המתאימות הוא מוגבל. כמו כן, הן פיתחו עם השנים רשת של קשרים עם משקיעים זרים, כאשר הקרנות הישראליות מביאות את השותפים להשקעות טובות בישראל, והזרים גומלים לקרנות הישראליות באותו המטבע. כך מתרבים המקרים של השקעות של קרנות ביומד ישראליות בחו"ל.

כזו היא למשל ההשקעה שביצעה היום קרן פרגרין, בהיקף של 10 מיליון דולר מתוך סבב גיוס של 65 מיליון דולר בחברת Ribon Therapeutics מבוסטון. את הסבב הובילה קרן Deerfield יחד עם Avego BioScience , GV (לשעבר גוגל וונצ'רס), Monashee Investment Management , ומשקיעים קיימים ביניהם חברות תרופות רבות: Abbvie , בריסטול מיירס סקוויב, ג'ונסון אנד ג'ונסון, נוברטיס וטקדה.

החברה מפתחת תרופות לסוגים שונים של סרטן ולמחלות דלקתיות. התרופות של החברה פועלות על משפחה של אנזימים שבאים לידי ביטוי בתאים במצבים של סטרס שנגרם ממחלה. החברה מפתחת תרופות שמדכאות את החומרים שבאים לידי ביטוי במצבי הסטרס האלה, בתקווה לשפר את מצב המחלה.

פרגרין גייסה עד היום חמש קרנות בסכום כולל של כ-500 מיליון דולר. בשנתיים האחרונות הגדילה משמעותית את פעילותה עם גיוס של קרן הון סיכון בהיקף של 115 מיליון דולר וקרן צמיחה שצפויה להיסגר בסכום של 300 מיליון דולר. בין השקעותיה הבולטות נמצאות: אינסייטק, כאהר, אלף פארמס, ממיק, ניאווסק, ו-וולטק. הקרן היא בשליטת איל ובועז ליפשיץ.

"אנחנו משקיעים כאסטרטגיה ארוכת טווח בחברות סטארט-אפ המתמחות בטיפולי סרטן וביצענו לאחרונה שלוש השקעות בתחום זה, שמתווספות להשקעות בחברות בתחום הציוד הרפואי לסרטן שנמצאות בשלבים קליניים, ובחברות פארמה נוספות מהתחום", מסר איל ליפשיץ, שותף מנהל ומייסד משותף בפרגרין, והוסיף: "על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי בשנת 2020 מתו 10 מיליון איש מסרטן ברחבי העולם - פי 2.5 לעומת מספר המתים מקורונה שטלטלה את העולם. טכנולוגיות חדשות הן המפתח להקטנת התמותה מסרטן ועל כן אנו מחפשים הזדמנויות נוספות בשוק זה, גם בארץ וגם בחו"ל".