משפט נתניהו: עדות ישועה צפויה להידחות לספטמבר

הפרקליטות ביקשה לדחות את העדות עד לסיום הפגרה במערכת המשפט בעקבות נסיבות אישיות של אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר • בית המשפט צפוי לאשר את הבקשה

אילן ישועה, מעיד במשפט נתניהו / צילום: יוסי זמיר
אילן ישועה, מעיד במשפט נתניהו / צילום: יוסי זמיר

הפרקליטות הגישה בקשה לבית המשפט לדחות את עדות אילן ישועה במסגרת תיק האלפים, שהייתה אמורה להתחדש ביום שני הקרוב, ה-19 ליולי, לצורך שני ימי דיונים. העדות תידחה עד לאחר הפגרה שתחל ב-21 ליולי ותסתיים בתחילת ספטמבר. הרקע לדחייה הוא נסיבות אישיות של ישועה. סנגורי בנימין נתניהו ובני הזוג אלוביץ' לא התנגדו לבקשת הדחייה, ובית המשפט צפוי לאשר אותה.

המשפט נדחה כבר לפני חודש בעקבות גילוי חומרים נוספים מתוך הטלפון של ישועה, שהועברו בטעות על ידי הפרקליטות. בעקבות מציאת החומרים שהתברר כי הם רלוונטיים לקווי ההגנה של נתניהו ואלוביץ', הגישו הסנגורים בעז בן צור, ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר בקשה לבית המשפט לקבל עוד חומרים רבים מתוך הטלפון של ישועה ומתוך חשבון המייל שלו.

הסנגורים והתובעת יהודית תירוש הגיעו למתווה מוסכם, אולם בשל העובדה כי מדובר במאות אלפי הודעות וואטסאפ, מסרונים ודואר אלקטרוני, הפרקליטות נאלצה לבקש דחייה פעמיים כדי לבצע את פעולות החיפוש והאיתור של החומרים הרלוונטיים המבוקשים, והם הועברו לבסוף בתחילת השבוע שעבר.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.