סלקום ושמעיה רייכמן מנהלים מגעים להפעלת אקספון כמפעיל סלולרי

מנהל ההסדר מטעם בית המשפט, עו"ד עמית לדרמן, הגיש דו"ח לבית המשפט ובו הוא קובע כי יש להגיע להסכם בתוך חודש, אחרת הצדדים יתגעגעו לפתרון המוצע

עו"ד עמית לדרמן / צילום: אתר משרד AYR
עו"ד עמית לדרמן / צילום: אתר משרד AYR

מנהל ההסדר עו"ד עמית לדרמן, שמונה מטעם בית המשפט לנסות ולהגיע לפשרה בין סלקום וחברת אקספון על עתיד השותפות בין החברות, אומר כי בין סלקום לבין חברת ויידלי מובייל, שבבעלות שמעיה רייכמן, שמתכוונת לרכוש את פעילותה של אקספון, מתקיימים מגעים על שיתוף פעולה בין החברות במסגרתם ויידלי מובייל תיכנס לנעליה של אקספון כמפעיל סלולרי מלא ולא כמפעיל וירטואלי כפי שתיכננה. לדבריו, מדובר בצעד חשוב ונכון לקידום הסדר חוב כולל.

לדרמן הגיש היום (ה') לבית המשפט את דו"ח העדכון השני שלו שבו תיאר את הפעולות שעשה בשבועיים האחרונים על מנת לקדם פתרון שיאפשר המשך פעילותה של אקספון כשחקן פעיל בשוק.

לדברי לדרמן, סלקום מצידה מעוניינת להמשיך עם אקספון את ההתקשרות כמפעיל, שכוללת בתוכה התחייבות ארוכת טווח להשקעה בפיתוח הרשת מצד מי שייכנס בנעליה. מאידך לחברת ויידלי מובייל אין אינטרס בהשקעה בתשתית הרשת ולכן איננה מעוניינת להיכנס בנעליה של אקספון בכל הנוגע להסכם עם סלקום ולהתחייב בהסכם שיתוף.

בניסיון לקדם פתרון נערכה פגישה בשבוע שעבר בין נציגי הצדדים, כולל הבעלים של אקספון חזי בצלאל. כל צד פרס את האינטרסים שלו ובאיזה נקודות יסכים להתגמש. לטענת לדרמן, הפגישה הייתה מועילה והצדדים גילו רצון טוב לגיבוש מתווה שיספק את כולם.

כפי שנחשף השבוע בגלובס, לדרמן גם נפגש עם נציגי משרד התקשורת והוא מציין בדו"ח כי המשרד מעדיף שהפעילות העסקית של אקספון "תמשיך לפעול במתכונת הקיימת", כלומר כמפעיל סלולרי "הן בהיבט השירות ללקוח והן בהיבט התחרותיות".

עוד נכתב כי קיים פגישה גם עם נציגי ויידלי מובייל שביקשה להבהיר שככל שינוהל הליך התמחרות, או תבוצע פניה לציבור לקבל הצעות אחרות, היא לא תראה את עצמה מחויבת לעמוד מאחורי התנאים שנקבעו בהסכם רכישת הפעילות של אקספון. נזכיר כי רייכמן רוצה לרכוש את הפעילות המלאה של אקספון בתמורה ל-330 מיליון שקל, ללא היישות המשפטית שלה.

לדברי לדרמן, הוא הבהיר כי לויידלי מובייל שתי סוגיות עיקריות: הראשונה, שסלקום עומדת על כך שייחתם הסכם מולה כמפעיל סלולרי ולא כמפעיל וירטואלי כפי שנקבע בהסכם בין ויידלי מובייל לבין חזי בצלאל. הסוגיה השניה היא שלדרמן ביקש שתשלום התמורה או לכל הפחות מרביתו יבוצע במזומן ולא בפריסה לתשלומים כפי שנקבע בעסקה מול בצלאל, וזאת על מנת שלא יווצר חוסר ודאות בגביית סכום התמורה במלואו.

בעקבות הפגישה, הוא מציין, מתנהלים מגעים בין סלקום לוויידלי מובייל לבחינת היתכנות לגיבוש הסכם מפעיל סלולרי וכאמור הוא מדגיש כי מדובר בצעד נכון וחשוב לקידום הסדר חוב כולל.

לדרמן טען כי יש צורך דחוף להגיע להסדר בתוך חודש ולנצל המצב שהחברות פועלות כרגע על מי מנוחות. הוא הוסיף כי אם הצדדים לא יגיעו להסדר ברוח הדברים שציין אזי לאור פתרונות פחות טובים שיעמדו לאחר מכן על הפרק, כולם יתגעגעו לפתרון המוצע כיום.