כסף גדול: מה תעשה עזריאלי עם 3.7 מיליארד שקל נוספים בקופה

ענקית הנדל"ן המניב השלימה גיוס חוב ענק באמצעות הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות - שבמסגרת המכרז למשקיעים מוסדיים נרשמו בהן ביקושים של יותר מ-4 מיליארד שקל • סמנכ"לית הכספים: "אנו פועלים ליצירת מנועי צמיחה נוספים תוך הקפדה על איתנות פיננסית יוצאת דופן"

דנה עזריאלי / צילום: רמי זרנגר
דנה עזריאלי / צילום: רמי זרנגר

בד בבד עם ההתאוששות בעסקיה של ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי  מפגעי הקורונה, השלימה החברה גיוס חוב ענק באמצעות הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות (ז'-ח'). במסגרת המכרז למשקיעים מוסדיים נרשמו ביקושים של מעל ל-4 מיליארד שקל, והחברה בחרה לקבל התחייבויות מוקדמות לרכישת אג"ח בהיקף כולל של כ-3.7 מיליארד שקל.

שתי הסדרות החדשות צמודות מדד, במח"מ של כ-10 שנים (סדרה ז') ו-13.2 שנים (סדרה ח'). הריבית בסדרה ז' נסגרה במסגרת המכרז על 0.9% והחברה החליטה לקבל התחייבויות מוקדמות בסדרה זו בהיקף של 1.9 מיליארד שקל. הריבית בסדרה ח' (בהיקף של 1.75 מיליארד שקל) נסגרה על 1.69%.

שתי הסדרות קיבלו דירוג של AA פלוס מ-S&P מעלות. את ההנפקה הובילה דיסקונט קפיטל חיתום ואיתה פעלו גופי החיתום של לידר, מנורה, רוסאריו, ברק קפיטל, פועלים אי.בי.אי, לאומי פרטנרס ואקסלנס.

"ממשיכים בעשייה עסקית משמעותית"

אירית סקלר-פילוסוף, משנה למנכ"ל וסמנכ"לית הכספים של קבוצת עזריאלי מסרה: "אנו ממשיכים בעשייה עסקית משמעותית כפי שמשתקף מהדיווחים שלנו בחודשים האחרונים וזאת על מנת לפעול ליצירת מנועי צמיחה נוספים לחברה תוך הקפדה על איתנות פיננסית יוצאת דופן".

עזריאלי, חברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, עם פעילויות בתחום המסחרי (קניונים), משרדים ובתי אבות, התרחבה בשנים האחרונות. בד בבד עם דיווח מהימים האחרונים שלפיו היא מנהלת מגעים לרכישת קניון מול הים באילת לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל לקניון, היא ממשיכה לייעד כסף גדול להשקעות בתחום הצומח של חוות שרתים (דאטה סנטרס), שאליו נכנסה בשנתיים האחרונות.

השקעות בתחום הדאטה סנטרס

לקראת הנפקת האג"ח עדכנה החברה בשבוע שעבר כי הגישה הצעה לרכישת מלוא הבעלות בחברה זרה הפועלת בתחום חוות השרתים, בסכום של מאות מיליוני דולרים. נוסף על כך בוחנת החברה אפשרות להגדלת השקעתה בחברת קומפאס הפועלת אף היא בתחום הדאטה סנטרס בצפון אמריקה. כיום מחזיקה עזריאלי ב-24% מהון קומפאס, לאחר שביצעה השקעה ראשונית של כ-135 מיליון דולר בחברה לפני כשנתיים.

בנובמבר אשתקד רכשה עזריאלי קרקע באזור התעשייה תנובות שממזרח לכפר יונה תמורת 118.5 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). זאת לצורך הקמת דאטה סנטר (חוות שרתים) שתשרת את ענקית הקמעונות אמזון. מדובר בשטח של 26 דונם, ובכוונת החברה להקים בהמשך במקום מבנה בהיקף של כ-10,000 מ"ר.

העסקה מול אמזון התבצעה לאחר שקודם לכן רכשה עזריאלי קרקע בשטח של כ-30 דונם באזור התעשייה שוהם. בכוונת החברה לרכוש שטח להקמת דאטה סנטר שלישי, וזאת ככל הנראה באזור התעשייה הר טוב שבבית שמש.

קבוצת עזריאלי, בשליטת משפחת עזריאלי ובניהולו של אייל חנקין, נסחרת כיום בשווי של כ-30 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 55% במניה בשנה האחרונה, ונמוך ב-10% משווייה בפברואר 2020, טרם פרוץ משבר הקורונה.