7.5% מבעלי כרטיסי האשראי נרשמו לארנקים הדיגיטליים

עפ"י נתוני כאל, גובה העסקה הממוצעת למשלמים בארנק הדיגיטלי עומד על 120 שקל, לעומת כ-160 שקל בכרטיס אשראי "רגיל"

אפל פיי / צילום: Shutterstock
אפל פיי / צילום: Shutterstock

כ-400 אלף ישראלים כבר נרשמו לארנקים הדיגיטליים, שבהם התשלום בכרטיס אשראי מתבצע דרך הטלפון הנייד. מדובר ב-7.5% מכלל מחזיקי כרטיסי האשראי, שמספרם מגיע ל-5.4 מיליון. בישראל כל לקוח מחזיק בממוצע 2.4 כרטיסים, מה שמוביל ל-12.5 מיליון בסך-הכול.

גובה העסקה הממוצעת למשלמים בארנק הדיגיטלי עומד על 120 שקל, לעומת כ-160 שקל בכרטיס אשראי "רגיל", כך על-פי נתונים שמספקת חברת כאל לקראת השלמת המעבר לתשלום חכם בטכנולוגיית EMV ברוב בתי העסק בישראל.

איתי חזן, מנהל מערך הדיגיטל בכאל, מסביר כי גובה העסקה בארנק הדיגיטלי נמוך בממוצע, משום שהארנק משמש גם למה שהוא מכנה "מיקרו-פיימנט", כלומר תשלום בסכום נמוך מאוד.

חזן מסביר כי "4% מכלל העסקאות הפיזיות במסופים החכמים מבוצעים בארנק דיגיטלי, נתון שמצביע על שיעור חדירה גבוה ביחס לשווקים אחרים. בארה"ב שיעור העסקאות בארנקים הדיגיטליים עומד על 2%, ושם יש גם סמסונג פיי וגוגל פיי. הצרכנים הישראלים ידועים כמאמצי טכנולוגיה, ויש לשער שגופים נוספים ירצו להיכנס לשוק המקומי עם ארנקים משלהם".

הארנק הדיגיטלי בישראל הגיע באיחור יחסי. למחזיקי אנדרואיד הוא קיים בישראל מאז דצמבר, ואפל נכנסה עם הארנק שלה בחודש מאי. מאז כניסתה זינק הענף, גם לאור הטמעה של מסופים חכמים ביותר בתי עסק.

בכתבה שפורסמה בגלובס לאחרונה נחשף כי לפי נתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), מאז כניסת אפל פיי לישראל (ב-5 במאי) ועד לסוף יוני נרשם גידול של 1,200% במספר הפעולות שבוצעו באמצעות ארנקים דיגיטליים.

בקרוב תעלה כאל קמפיין לעידוד תשלום ב-Tap - כלומר בהצמדת הנייד או הכרטיס למסופון, מבלי להעביר את הכרטיס המגנטי או להכניס את הכרטיס. לפי נתוני החברה, כ-60% מהרשומים לארנק דיגיטלי משלמים באופן קבוע באמצעות הנייד. כ-70% מהמשתמשים בארנקים הדיגיטליים הם גברים, בעוד הם מהווים 50% ממחזיקי כרטיסי אשראי בקרב כלל האוכלוסייה. הגיל הממוצע של המשתמשים בארנקים דיגיטליים בישראל הוא 33, בעוד שהגיל הממוצע של משתמשי כרטיסי אשראי הוא 42. על-פי הנתונים, מגילאי 60 ומעלה השימוש בארנק הדיגיטלי נמוך במיוחד.