מערכת המחשוב של רשות המסים מושבתת; הדיווח המקוון למע"מ נדחה

על רקע חוסר היכולת של מייצגים להגיש דוחות מקוונים בשם לקוחותיהם ופניות של הלשכות המקצועיות לרשות המסים – בהן לשכת יועצי המס ולשכת רואי החשבון - הודיעה רשות המסים על דחיית המועד לדיווח ותשלום דוחות מקוונים ומפורטים למע"מ • מועד הדיווח והתשלום לניכויים ולמקדמות מס הכנסה נותר ללא שינוי

רשות המסים / צילום: איל יצהר
רשות המסים / צילום: איל יצהר

מערכת המחשוב של רשות המסים מושבתת מזה כשעה, זאת לאחר מספר ימים בהם מערכת המחשוב של הרשות פעלה באיטיות.

יועצי מס ורואי חשבון שביקשו להגיש דוחות מקוונים למע"מ, בקשות לקבלת מענקים וכל דיווח מקוון אחר מול רשות המסים, נתקלו בשעה האחרונה בהודעה על "השבתה זמנית של יישומי המחשב לצורך טיפול בתקלה". בהודעה צוין כי יישומי המחשב באתר האינטרנט של רשות המסים הושבתו זמנית (למעט יישומי מכס), וישנה השבתה חלקית של היישומים ברשת המייצגים, לצורך ביצוע פעולות תשתית דחופות לטיפול בתקלה שהתגלתה.

על רקע חוסר היכולת של מייצגים להגיש דוחות מקוונים בשם לקוחותיהם ופניות של הלשכות המקצועיות לרשות המסים - בהן לשכת יועצי המס ולשכת רואי החשבון - הודיעה רשות המסים לפני שעה קלה על דחיית המועד לדיווח ותשלום דוחות מקוונים ומפורטים למע"מ.

בהודעת רשות המסים על דחיית מועד הדיווח נמסר כי "לבקשת הלשכות המקצועיות בישראל, לשכת רואי חשבון ולשכת יועצי המס, החליט מנהל רשות המסים, מר ערן יעקב, לדחות את מועד הדיווח התקופתי למע"מ, לציבור העוסקים המדווחים מקוון ומפורט, לחודשים מאי יוני 2021 למדווחים דיווח דו-חודשי, ולחודש יוני 2021 למדווחים חד-חודשי, עד ליום שלישי 27/7/2021. מועד הדיווח והתשלום לניכויים ולמקדמות מס הכנסה נותר ללא שינוי" .

לדברי נשיא לשכת יועצי המס, יועץ המס ירון גינדי, "אכן, בימים האחרונים מערכת המחשבים של רשות המסים לא איפשרה ליועצי המס לדווח עבור בעלי העסקים את הדיווחים התקופתיים למע"מ ולמס הכנסה כנדרש. מעבר לעלויות הכרוכות בכך, שנשאו על שכמם יועצי המס, עלה חשש אף שיוטלו קנסות על בעלי העסקים עקב אי-דיווח במועד, ולכן פנתה לשכת יועצי המס למנהל רשות המסים בבקשה לקבלת ארכה לדיווח".

מרשות המסים נמסר כי "לצורך טיפול בתקלה שהתגלתה, הוחלט לפני שעה קלה על השבתה יזומה של יישומיי המחשב באתר האינטרנט של הרשות ועל השבתה חלקית של מערכת המייצגים. במקביל החליטה הרשות על מתן אורכה לדיווחי מע"מ".