המערכת הממוחשבת של לבנט לביצוע השקעות בני"ע, בדרך לבורסה בת"א

חברת גרופ 107, העוסקת בתחומי הפינטק ושוק ההון, מקדמת הנפקה ראשונית של מניותיה בת"א לפי שווי של כ-100 מיליון שקל • הכנסותיה ברבעון הראשון - כ-4 מיליון שקל

אדי כץ, מנכ"ל ומייסד משותף בגרופ 107 / צילום: גיא ירוסלבסקי
אדי כץ, מנכ"ל ומייסד משותף בגרופ 107 / צילום: גיא ירוסלבסקי

חברת גרופ 107, העוסקת בתחומי הפינטק ושוק ההון, מקדמת הנפקה בבורסה בת"א, כך נודע לגלובס. החברה, המפתחת ומשווקת מוצרי טכנולוגיה ושירותי השמת עובדים באמצעות חברות בנות, מכוונת לגיוס של 30-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-100 מיליון שקל לפני הכסף, ככל הידוע בהובלת חברת החיתום אוריון.

את גרופ 107 הקימו אדי כץ וגיא עמר. כץ מכהן כמנכ"ל הקבוצה ועמר הוא מנהל הטכנולוגיה הראשי. יו"ר הדירקטוריון הוא דני כהן, שכיהן בעבר בתפקיד ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי  ומנכ"ל לאומי קארד, ובין חברות הוועדה המייעצת לחברה נמצאת תמר יסעור, יו"רית חברת ישראכרט . לגרופ 107 שתי החזקות מרכזיות: בחברת levent (לבנט) ובחברה המרכזית לחדשנות ועידוד ההייטק.

מסחר מותאם ונגיש

לבנט, שנוסדה בשנת 2015, עוסקת בפיתוח, שיווק והפצה של מערכת ממוחשבת, מבוססת ענן, בתחום מסחר וביצוע השקעות בניירות ערך בשוק ההון. החברה מציעה לטענתה טכנולוגיה המאפשרת לבנקים, חברות השקעות וסוחרים לייצר פלטפורמת מסחר נגישה ומותאמת אישית. 

לבנט פונה לאנשים פרטיים המעוניינים לסחור בניירות ערך, ובאתר החברה נכתב כי הכלי שהיא מספקת מבוסס ענן (SaaS), והמסחר בו מתבצע על בסיס האסטרטגיה שהוגדרה תוך גידור הסיכונים, כך שהוא מאפשר לסוחרים פרטיים לסחור בכלי מקצועי.

הכלי מתממשק לכל בנק, ולפי נתוני החברה, יש לה שותפות עם הבנק הבינלאומי ובנקים שבשליטתו (אוצר החייל, מסד, בנק פועלי אגודת ישראל ו-UBank). לחברה יש גם שיתוף פעולה עם חברת הפינטק הבינלאומית Finastra. 

לפי נתוני IVC, לבנט הוקמה ב-2015 וגייסה עד כה סכום נמוך של כ-350 אלף דולר בלבד, ממשקיעים פרטיים. ככל הנראה, ההנפקה הצפויה בתל אביב נועדה בין השאר לגייס כסף לצרכי המשך התרחבות מול גופים פיננסיים נוספים, בארץ ובעולם.

צורך גובר בעובדי IT

פעילות אחרת של גרופ 107 היא בתחום השמת העובדים, בעיקר להייטק, באמצעות החברה המרכזית לחדשנות ועידוד ההייטק (Israel IT). בקבוצה זיהו את הצורך הגובר בעובדי הייטק והחל משנת 2019 הם פועלים בתחום האיתור וההשמה של מומחי IT שונים, כאשר היא מעסיקה בישראל ובאוקראינה כ-200 עובדים, והמספר צפוי לגדול ביותר מפי 2 בעתיד הקרוב. לפי אתר החברה, מדובר באחת מחברות ה-IT הדינמיות בשוק עם צמיחה של 407% ב-2020.

פעילותה של גרופ 107 עדיין מצומצמת, אך ככל הידוע היא מציגה מגמה של צמיחה. הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-7 מיליון שקל לעומת כ-2 מיליון שקל בלבד בשנת 2019. הכנסות הרבעון הראשון לשנת 2021 הסתכמו בכ-4 מיליון שקל, פי 4 לערך מאשר ברבעון המקביל אשתקד.

לפי נתונים שפרסמה הבורסה לאחרונה, במהלך המחצית הראשונה של 2021 הצטרפו לשוק המניות בתל אביב 63 מנפיקות חדשות שגייסו סכום מצרפי בסך כ-7.8 מיליארד שקל, זאת בהמשך ל-27 מנפיקות חדשות בשוק המניות בכל שנת 2020. לפי הנתונים, 42 מהחברות החדשות שהונפקו בבורסה הן חברות הייטק ושותפויות מו"פ. 

מהחברה לא נמסרה תגובה.