קושניר: אכין את חוק הטבות המס לאשקלון לקריאה ראשונה כבר בשבוע הבא

עפ"י הצעת החוק, תושב ביישוב שבו זמן הכניסה למרחב מוגן אינו עולה על 30 שניות, יהיה זכאי באותה שנה (2020-2021) לזיכוי ממס בשיעור של 10% מהכנסתו, עד לתקרה של 162,000 שקל • יו"ר ועדת הכספים: "ממשלת הליכוד במשך 12 שנה לא נתנה אף הטבת מס לאשקלון; אנחנו נקיים את ההבטחה"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר / צילום: יוסי זמיר
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר / צילום: יוסי זמיר

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, התחייב הבוקר (ב') בדיון בוועדת כספים כי יתחיל להכין את חוק הטבות המס לאשקלון לקריאה ראשונה כבר בשבוע הבא. את החוק יזם קושניר לפני הקמת הממשלה, ואז, בתמיכת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, החוק עבר בקריאה טרומית על רקע הירי המאסיבי על אשקלון במבצע "שומר חומות". מאז היה נראה כי החוק ירד מסדר היום של הממשלה, ואילו הבוקר מגיעה התחייבות ראשונה של יוזם החוק להמשיך בהליכי החקיקה שלו.

קושניר התייחס לדרישה מהליכוד לקדם את החוק וכינה אותה "צביעות". לדבריו, "בזמן האחרון אני עד לדאגה משמעותית מאוד של חברי מפלגת הליכוד על כך שאשקלון לא מקבלת הטבות מס, כולל הופעות בתקשורת של השר אלי כהן ומכתבים של חברי ליכוד שונים. אני רוצה לספר את הסיפור כולו, שנדע עד כמה הציניות והצביעות מנצחות לעתים את ההיגיון ואת הבהירות: ממשלת הליכוד במשך 12 שנה לא נתנה אף הטבת מס לאשקלון".

עוד ציין קושניר "לאחר מבצע 'שומר חומות' הגשתי שוב את החוק, וקיבלנו אפילו פטור מחובת הנחה, וכולם היו בעד, ואני חושב שזה חיובי. מאז שהחוק עבר בקריאה טרומית ועד שהחלפתי את ח"כ משה גפני, עבר חודש, ובאותו חודש חברי הליכוד לא חשבו שזה דחוף, ולא שלחו מכתבים ולא ביקשו מח"כ גפני להעלות את החוק לקריאה ראשונה. אבל פתאום זה בוער להם. אני רוצה להודיע באופן רשמי שבשבוע הבא ההצעה הזו תעלה להכנה לקריאה ראשונה. כדי לעשות את זה אני לא צריך שום דחיפה מחברי הליכוד. נקיים את ההבטחה ונביא הטבות מס לתושבי אשקלון".

על-פי הצעת החוק, תושב ביישוב שבו זמן הכניסה למרחב מוגן בהתאם להוראות פיקוד העורף אינו עולה על 30 שניות, יהיה זכאי באותה שנה (2020-2021) לזיכוי ממס בשיעור של 10% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית, עד לתקרה של 162,000 שקל.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "למעלה מעשור נורים טילים מרצועת עזה לעבר ערי ישראל. העיר אשקלון וסביבתה נמצאות תחת איום מתמיד וירי בלתי פוסק. תכליתה של הצעת חוק זו היא ליתן מענה לאותם יישובים הנמצאים תחת איום מיידי".