העקרונות שכל יזם צריך להכיר: שיחה עם גורו הסטארט-אפים אריק רייס

על הכישלונות וההצלחות העסקיים בדרך לכתיבת הספר "הסטארט-אפ הרזה", על האתגרים של תקופת הבועה הנוכחית ועל המעמד האיקוני שתפס: שיחה פתוחה עם האיש ששינה את עולם היזמות  • הערב ב-21:00 באתר גלובס ובעמוד הפייסבוק

"עבדתי בחברה שהייתה לה את התוכנית העסקית הכי יפה שנכתבה אי-פעם", נזכר גורו הסטארט-אפים אריק רייס ומי שכתב את רב-המכר "The Lean Startup", בראיון בלעדי לגלובס. "ובתוכנית הזאת, בנספח B, היה גרף שהראה את תחזית ההכנסות לפי שנה. והייתה לו צורה של עקומת ההוקי היפה שכולנו חומדים בעולם הסטארט-אפים" - גרף הכנסות שנראה כמו מקל הוקי - נותר שטוח בהתחלה, או אפילו יורד למטה (בשלב שבו לחברה יש רק הוצאות), ואז מזנק מעלה מעלה.

גורו ההייטק נגד הקפיטליזם: "יש פרקטיקות עסקיות שגרועות מתרמית פונזי או סרטן" 

"התוכנית קבעה שאחרי שנשיק את המוצר, מקל ההוקי יהיה שטוח במשך משהו כמו שישה חודשים, ואז יפנה למעלה בחדות, כי נגיע לצמיחה אקספוננציאלית. ואני זוכר שאחרי שישה חודשים ההרגשה שלי הייתה 'וואו! התוכנית הזאת גאונית! כמעט אין לנו לקוחות, ואין לנו הכנסות. בדיוק לפי התוכנית! וכמובן, חיכיתי לשלב שבו מקל ההוקי עולה מעלה בחדות - והוא מעולם לא הגיע".

החוויה הזו היא רק דוגמה אחת לניסיון העשיר של אריק רייס בעולם הסטארט-אפים, שגרם לו להבין שמשהו שם מתנהל לא נכון. לפני 10 שנים, כשהתפרסם ספרו "הסטארט-אפ הרזה", הרעיונות שבו נחשבו למהפכניים. היום כבר ברור שמדובר באחד מספרי הניהול והיזמות החשובים שנכתבו במאה ה-21.

קוראי גלובס מקבלים הערב הזדמנות נדירה לצפות ברייס, ממעצבי עולם הסטארט-אפים כפי שאנו רואים כיום, מספר על עתיד היזמות והעקרונות שכל יזם חייב להכיר. הראיון המלא ישודר בשעה 21:00 בעמוד הפייסבוק ובאתר של גלובס.