ארה"ב מאשימה את סין: "דפוס של פעולות סייבר זדוניות"

מיישרות קו נגד סין: ארה"ב, האיחוד האירופי, בריטניה, יפן, ניו זילנד וקנדה מאשימות את המשרד לביטחון המדינה של סין בקמפיין פריצות סייבר עולמיות • המדינות מייחסות את "קמפיין הסייבר הזדוני נגד שרת מיקרוסופט שנחשף בחודש מרץ" לסין ולא שוללים פעולות נוספות להטלת אחריות על הרפובליקה העממית של המדינה

מתקפות סייבר / צילום: Shutterstock
מתקפות סייבר / צילום: Shutterstock

ארצות-הברית ומדינות נוספות האשימו היום (ב') את המשרד לביטחון המדינה של סין בקמפיין פריצות סייבר עולמיות, כך לפי דיווח ברויטרס. המדינות אף ייחסו נקודתית את הפריצה הגדולה נגד שרת הדואר של מיקרוסופט שנחשפה מוקדם יותר השנה. על פי הדיווחים, מדובר בכמה מדינות כמו האיחוד האירופי, בריטניה, יפן, ניו זילנד וקנדה, שמיישרים קו נגד סין, כך לפי מסמך רשמי של הבית הלבן.

הממשלות למעשה מייחסות רשמית את "קמפיין הסייבר הזדוני נגד שרת מיקרוסופט שנחשף בחודש מרץ", ואף קבע כי הפורצים מזוהים עם משרד לביטחון המדינה הסיני. חשוב לציין שמיקרוסופט כבר האשימה את סין במרץ בפריצה שפורסמה אז. מיקרוסופט טענה בבלוג שלה כי קבוצת ריגול סייבר המקושרת לסין, בשם HAFNIUM, פרצה מרחוק לתיבות דואר אלקטרוניות של משתמשים. מיקרוסופט טענה כי קמפיין הפריצה ניצל 4 נקודות תורפה. על פי מיקרוסופט, זו קבוצה הפועלת בחסות סין אך מחוץ למדינה.

גורם בכיר בממשל האמריקאי שוחח עם כמה גורמים, בהם רויטרס, ואמר כי "ארצות-הברית ובני בריתנו חושפים פרטים נוספים על דפוס הפעילות הזדונית של הרפובליקה העממית של פעולות סייבר זדוניות". הממשלות יאשימו את הפורצים המשויכים לסין ב"סחיטת סייבר, גניבת קריפטו וגניבה מקורבנות ברחבי העולם לשם רווח כספי. אנחנו לא שוללים פעולות נוספות להטלת אחריות על הרפובליקה העממית של סין", כך הוסיף.

יתרה מכך, אותו גורם חשף כי המועצה לביטחון לאומי בארצות-הברית, הסוכנות לביטחון לאומי וה-FBI יקבעו יותר מ-50 נהלים ושיטות בהם יפעלו "כשגורמים בחסות המדינה" יטרגטו את התשתיות של ארצות-הברית.

שגרירות סין בוושינגטון לא הגיבה לדיווחים. בכירים סיניים אמרו בעבר שגם סין קורבן לפריצות סייבר והיא מתנגדת לסוגי ההתקפות הללו.