סטודיו C | בלעדי

לא התאוששה מהקורונה: רשת סטודיו C נסגרת

רשת מכוני הכושר, שמונה כ-30 סניפים ברחבי הארץ ומעסיקה מאות עובדים, רובם הגדול נשים, הגישה לביהמ"ש בקשה לפירוק מרצון • מחברת סטודיו C נמסר: "החברה נפגעה באופן אנוש וחסר תקדים במהלך השנה וחצי האחרונות מאז פרוץ מגפת הקורונה, שהביאה לגל נטישה של לקוחות"

דורון כהן וניצן אריה, בעלי סטודיו C / צילום: עומרי לוי
דורון כהן וניצן אריה, בעלי סטודיו C / צילום: עומרי לוי

רשת מכוני החיטוב לנשים סטודיו C הגישה היום (ב') לבית המשפט בקשה לפירוק מרצון - כך נודע לגלובס. לאחרונה ניסתה הרשת לעבור למודל של זכיינים, אחרי שבסוף 2019 עברה לבעלות חדשה. המטרה הייתה להרחיב את הפריסה הגאוגרפית באמצעות סניפים בזיכיון, לאחר שהרשת נאלצה לסגור חמישה סניפים בעקבות משבר הקורונה שפגע קשות בענף הכושר והאימונים.

סטודיו C, שנוסדה ב-1990, פרוסה בכ-30 סניפים ברחבי הארץ. מראשית דרכה פנתה הרשת לקהל נשי בלבד באמצעות אימוני חיטוב, דיאטה וכושר, אחרי לידה וכו'. הרשת מעסיקה כ-450-500 עובדים, רובם הגדול נשים, שצפויות לקבל הערב הודעה.

בדומה לרשתות נוספות העוסקות בכושר, משבר הקורונה הוביל לקשיים עצומים, כשחודשים ארוכים לאורך השנה וחצי האחרונות סניפי הרשת נותרו סגורים, במקביל בוטלו או שלא חודשו מנויים רבים של מתאמנים שחששו מלחזור לאימונים בחלל סגור ומצאו את האפשרות להתאמן בחוץ. בתקופת הקורונה הציעה הרשת אימוני אונליין מאולפן שהקימה לצורך כך.

בתוך כך, לגלובס נודע כי הרשת נקלעה לקשיים מול בעלי הנכסים שבהם ממוקמים הסניפים, לאור מחלוקות על תשלומי שכר הדירה בשעה שהמכונים היו סגורים. הרקע לבקשה הוא החשש מפני שובן של הגבלות שישפיעו על ענף הכושר. עוד נודע כי החברה ניהלה מגעים להכנסת משקיעים, אלא שהם לא הבשילו. בעלי הרשת הם דורון כהן וניצן אריה. 

נפגעה מהקורונה באופן אנוש

מחברת סטודיו C נמסר: "החברה נפגעה באופן אנוש וחסר תקדים במהלך השנה וחצי האחרונות מאז פרוץ מגפת הקורונה, שהביאה לגל נטישה של לקוחות שלא הסתיים עד ליום הזה. מ-20,000 מינויים משלמים טרום משבר הקורונה לכ-4,500 היום, דבר שהביא לירידה משמעותית בהכנסות החברה.

"מנגד, הוצאות שנבעו מתשלום של כ-10 מיליון שקל ללקוחות שביטלו מנוי והוצאות שכירות ודמי ניהול. על אף שהחברה הקפיאה את ההתקשרות עם חלק מהמשכירים באופן חד-צדדי במהלך סגרי הקורונה, הדבר לא בא לידי ביטוי בהוצאות, בעיקר עקב חילוטי ערבות.

"בנוסף, סטודיו C נאלצת להתמודד משפטית עם שוכרים שדורשים תשלום שכירות מלא עבור ימי הסגר, בהם לחברה לא היו הכנסות. סטודיו C לא זכתה כמעט למענקי קורונה מהמדינה, בין היתר בשל מבנה החזקות שאינו מבוסס זכיינות אלא פועל על ניהול מרכזי.

"בעלי המניות עשו את כל הפעולות האפשריות על-מנת לשקם את החברה מהנזקים הכבדים ביותר שנגרמו לה, תוך חתימה על ערבויות אישיות, צמצום מצבת העובדים, העתקת מטה החברה, סגירת סניפים - והכול בכדי לעמוד בהתחייבויותיה העסקיות, מתוך ציפייה שלכשתסתיים מגפת הקורונה תתחיל החברה לייצר פעילות משמעותית שתוביל אותה לרווחיות. למרבה הצער, דבר זה לא קרה ולא צפוי לקרות, בפרט נוכח התפרצותו המחודשת של נגיף הקורונה, הפוגעת קשות בוודאות העסקית ומקשה באופן מיידי על גיוס לקוחות חדשים, שעשויים להוות מנוע הצמיחה העיקרי של החברה".