באופן חריג: בוטל מכרז ליועמ"ש של תאגיד עירוני בהרצליה

יום לפני פסיקת בג"ץ בעניין חובת המכרזים, פורסם מכרז לתפקיד היועמ"ש של התאגיד העירוני בהרצליה • עו"ד עוזי נקש, שביקש להתמודד על התפקיד, ביקש מביהמ"ש לפסול את המכרז, בטענה כי נתפר למידותיו של היועמ"ש הנוכחי, גם הוא מועמד לתפקיד - והמחוזי בת"א ביטל את המכרז

בית המשפט המחוזי בתל אביב / צילום: Shutterstock, Vered Barequet
בית המשפט המחוזי בתל אביב / צילום: Shutterstock, Vered Barequet

בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל באופן חריג מכרז ליועץ המשפטי של התאגיד העירוני של עיריית הרצליה, "החברה לפיתוח התיירות בהרצליה". זאת, לאחר שנטען כי ניתן יתרון בלתי הוגן ליועץ המשפטי הנוכחי. ההחלטה התקבלה ברוח החלטת בג"ץ מהחודש שעבר, שלפיה על המדינה לקבוע בתקנות חובת מכרז לתאגידים עירוניים. זאת, לאחר שהתקנות לא הותקנו במשך 18 שנה.

התאגיד העירוני בהרצליה העסיק במשך 12 שנים את היועמ"ש בועז נווה, מהם שבע שנים ללא מכרז. יום לפני פסיקת העליון בעניין חובת המכרזים, פורסם מכרז לתפקיד. עו"ד עוזי נקש, שביקש להתמודד על התפקיד, ביקש מבית המשפט לפסול את המכרז, בטענה כי הוא נתפר למידותיו של נווה. לדבריו, נקבעו תנאי סף ספציפיים מחמירים המעניקים לנווה יתרון.

לטענתו, במכרז היו דרישות לרקע מקצועי שכמעט ולא קיים, למעט אצל נווה, כדוגמת ייצוג מרינות ובתיקים של פינוי כלי שייט, טיפול בנושאי תיירות ועוד.

עוד נטען כי העירייה והתאגיד חדלו לפעול לפי החובה לקיים מכרז לתפקיד היועמ"ש כל שש שנים; כי המכרז פורסם בחופזה למשך 12 ימים ולא פורסם באינטרנט; וכי ההליך הנוכחי פוגע בזכות השוויון וחוסם בפני מרבית המועמדים את האפשרות לגשת למכרז.

התאגיד, שיוצג על-ידי עו"ד מיכל רומנו-ברטהולץ ודרור בן אבי, טען כי הוא אינו מחויב בנקיטת מכרז במקרה הנוכחי, אך נקט הליך פומבי, מעין-מכרזי, תחרותי ושוויוני; וכי המכרז פורסם בגלובס וב"ישראל היום".

באי-כוחו של עו"ד נקש, עורכי הדין אוהד שלם וליאור דורות ממשרד שלם-כרם, מסרו: "בית המשפט הוציא לתאגיד העירוני כרטיס אדום. בשבע השנים האחרונות התאגיד הפר את החוק הפרה מתמשכת - כך ממש נזפה השופטת בתאגיד. בית המשפט מנע את הסיאוב הציבורי שעלול היה להימשך אם היה מתקיים המכרז התפור".

מעיריית הרצליה נמסר: "החברה (התאגיד, נ' ש') לומדת את ההחלטה".