המחלוקת במשפחת קרסו הגיעה לידי סיום - מכבי קרסו מכר את חלקו ב"קרסו נדל"ן"

קצת יותר מחצי שנה אחרי שמכבי קרסו, שמשמש כדירקטור בחברת קרסו נדל"ן, הגיש תביעה נגד החברה ונגד כמה מבני משפחתו, נראה שהגיע הקץ לסכסוך: הצדדים הגיעו לפשרה, במסגרתה מכבי קרסו מכר את חלקו בחברה

מכבי קרסו / צילום: יוטיוב
מכבי קרסו / צילום: יוטיוב

היום (ג') נודע שהסיכסוך בין בני משפחת קרסו, אחת המשפחות העשירות בישראל, בא לידי סיום. בהודעה שהופצה לעיתונות נמסר כי: "בני משפחת קרסו, בעלי המניות של חברת קרסו נדל"ן, נכדיהם של משה וציפורה קרסו ז"ל, אשר התחנכו על ערכי המשפחה ולכידות התא המשפחתי, שמחים להודיע כי הצליחו להתגבר ולגשר על המחלוקות שנתגלעו ביניהם וזאת במסגרת הליך של הידברות וגישור".

על פי נוסח ההודעה לתקשורת הרי שבאמצעותו של המגשר, השופט איתן אורנשטיין, הגיעו הצדדים להבנה והסכם פשרה שבמסגרתו רכשו חלק מבעלי המניות את חלקו של מכבי קרסו בחברת קרסו נדל"ן.

קרסו נדל"ן היא חלק מקבוצת קרסו שהוקמה על ידי משה קרסו ז"ל, סבו של מכבי. הקבוצה מזוהה עם תחום ייבוא כלי רכב, אך בשנים האחרונות פעילה יותר ויותר בתחום הנדל"ן, באמצעות קרסו נדל"ן, שמנוהלת בפועל על ידי המנכ"ל דן פרנס. החברה פועלת בתחום הנדל"ן המניב הכולל מבני משרדים ומסחר, וכן בתחום המגורים. החברה מוחזקת בבעלות מלאה של בני משפחת קרסו, כאשר מניות החברה מוחזקות על ידי 9 בתי אב שונים, כולם נכדיו ונכדותיו של המייסד משה קרסו ז"ל ובני זוגם.

התביעה שהגיש מכבי קרסו, שמשמש כדירקטור בחברת קרסו נדל"ן, נגד החברה ונגד כמה מבני משפחתו, חשפה את עומק הסכסוך בין בני הדור השלישי של אחת המשפחות העשירות בישראל.

בתביעה שהגיש הציג מכבי קרסו את ההתנהלות בחברה המשפחתית כבעייתית ביותר: הוא דיבר על עסקאות בעלי עניין המיטיבות עם חלק מבעלי המניות על חשבון החברה ועל חשבון יתר בעלי המניות, שבמסגרתן נכסים ומשאבים של החברה עוברים לחלק מבעלי המניות ולבני משפחותיהם ללא תמורה או בתמורה חלקית בלבד; טען שדירות מגורים בפרויקטים של החברה נמכרות לנושאי משרה בחברה ולבני משפחותיהם, שחלקם גם בעלי מניות בה, בעסקאות חשודות ותמוהות שהכדאיות העסקית שלהן (מצד החברה) מוטלת בספק; כנ"ל לגבי מקורביהם של חלק מבעלי המניות.

עוד נטען כי תחום הנדל"ן היזמי גורם לחברה הפסדים ניכרים ביותר, אולם איש מהנהלת החברה לא העלה זאת בפני חברי הדירקטוריון, ושפעילות הנדל"ן המניב מכסה את ההפסדים השוטפים בתחום הנדל"ן היזמי, שבו מושקעות גם רוב תשומות הניהול של החברה. ב-2019, לטענת מכבי קרסו, נרשם לחברה "בור" תקציבי של כ-30 מיליון שקל כתוצאה מהפעילות היזמית ובשנים 2018 ו-2017 ההפסד השנתי הממוצע עמד על כ-20 מיליון שקל. בצד זה, הוצאות הנהלה וכלליות גבוהות לטענתו באופן לא מידתי: כ-30 מיליון שקל בשנה.