לאומי פרטנרס רוכשת 20% ממניות חברת האבטחה "צוות 3" תמורת 65 מיליון שקל

הצדדים חתמו על עסקה המשקפת לחברת האבטחה שווי של יותר מ-300 מיליון שקל • במקביל, המנכ"ל והמייסד של חברת האבטחה, ניר גלבוע, רכש 10% נוספים והגדיל את החזקתו ל-60%

אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס / צילום: אורן דאי, יח"צ
אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס / צילום: אורן דאי, יח"צ

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, חתמה אתמול (ב') על הסכם לרכישת 20% ממניות חברת האבטחה "צוות 3" בסכום המוערך בכ-65 מיליון שקל. על ההסכם, המשקף לצוות 3 שווי חברה של למעלה מ-300 מיליון שקלים, חתמו אבי אורטל מנכ"ל לאומי פרטנרס ויובל זעירא מנהל תיק ההשקעות של לאומי פרטנרס, מנכ"ל ומייסד חברת האבטחה ניר גלבוע ושמואל בוקסר ויאיר לרנר המחזיקים יחד ב-20% ממניות צוות 3.

במקביל לחתימת ההסכם רכש גלבוע 10% נוספים ממניות הקבוצה. כעת יחזיק גלבוע ב-60% ממניות קבוצת צוות 3, לאומי פרטנרס ב-20% וכאמור בוקסר ולרנר המחזיקים יחד 20% הנותרים.

צוות 3 הוקמה ב־1990 ומועסקים בה 6,500 עובדים בפריסה ארצית. החברה מתמחה בשרותי אבטחה, מכירה התקנה ותחזוקת מערכות מיגון טכנולוגיות, שירותי מוקד וסיור, שירותי ניקיון ואחזקה כללית.

ניר גלבוע, מנכ"ל ומייסד קבוצת צוות 3 אמר, כי "אני גאה בדרך הארוכה שעשינו ב-30 השנים האחרונות ובזכות המהלכים הנוכחיים, ומהלכים נוספים שמתוכננים לעתיד הקרוב יחד עם הנהלת לאומי פרטנרס, נבטיח שגם ב-30 השנים הבאות נמשיך לגדול, להתפתח ולהוביל את השוק".

את קבוצת צוות 3 וניר גלבוע, ייצגו בעסקה עו"ד עמית בנאי, עו"ד דנה ליאור ועו"ד קרן דראי ממשרד בנאי עזריאל שטרן, ורו''ח עמית מוכתר ממשרד שיף הזנפרץ.

תיק של יותר מ-3 מיליארד שקל

הרכישה האחרונה מצטרפת למגוון עסקאות ומימושים שביצעה לאומי פרטנרס בחודשים האחרונים. החברה חולשת כבר על תיק השקעות בהיקף של יותר מ-3 מיליארד שקל, אשר כולל מגוון החזקות בתחומי האנרגיה, הקמעונות, הפיננסים, הנדל"ן והטכנולוגיה.

החברה צפויה לרשום בדוחות הרבעון השני של 2021 רווח מצרפי, לפני מס, של כ-350 מיליון שקל שמגיע משתיים מהשקעותיה. הכוונה היא לרווח, שרובו "על הנייר" עדיין, של כ-253 מיליון שקל (לפני מס) שתרשום לאומי פרטנרס מהשקעתה בחברת הטכנולוגיה איירון סורס, שהחלה להיסחר בנאסד"ק לפני כשלושה שבועות בשווי של כ-11 מיליארד דולר, אך מאז ירדה בשיעור ניכר, מה שצפוי להפחית גם בשווי שתקבל לאומי פרטנרס עבור מניותיה באיירון סורס.

הרווח השמן מההשקעה באיירון סורס מצטרף לרווח גדול נוסף שתרשום לאומי פרטנרס ברבעון השני של 2021, בעקבות השקעה מוצלחת ברשת חנויות אופנת הספורט ריטיילורס מקבוצת פוקס, שבוצעה בפברואר אשתקד.

לפני כחודשיים מימשה לאומי פרטנרס אופציות למניות ריטיילורס במסגרת הנפקתה של האחרונה, ברווח של כ-90 מיליון שקל, ובידיה נותרו מניות המהוות 6.81% בריטיילורס.

בתווך, בסוף חודש יוני, רכשה לאומי פרטנרס 20% ממניות חברת אורשי ג.ש, לפי שווי של 200 מיליון שקל אחרי הכסף. אורשי עוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי לעסקים קטנים ובינוניים, והעסקה לרכישתה כוללת אופציה לבנק לאומי לרכישת יתרת מניותיה מידי המייסדים שי לביא וגלעד אלגור.

את לאומי פרטנרס ייצגו עוה"ד ניב סיון ומשה מיניסטר ממשרד הרצוג פוקס נאמן.