גנץ על מעבר בסיסי צה"ל לנגב: "מדינת ישראל כולה תצטרך להתגייס"

בעצרת השנתית של אגף המודיעין שהתקיימה הערב בבאר שבע אמר שר הביטחון כי "המציאות שבה רוב אזרחי ישראל מתגוררים בין גדרה לחדרה מסוכנת לחברה הישראלית. צה"ל היה חלוץ בהורדת בסיסים ויחידות רבות לנגב, ובשנים האחרונות אנו מאיצים את התהליך"

שר הביטחון בני גנץ / צילום: טל עוז / משרד הביטחון
שר הביטחון בני גנץ / צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ אומר כי הוא מתחייב להתניע את כל תהליכי מעבר צה"ל לנגב. בדברים שנשא הערב (ג') בעצרת השנתית של אגף מודיעין בבאר שבע בסימן המעבר לנגב אמר גנץ: "המציאות שבה רוב אזרחי ישראל מתגוררים בין גדרה לחדרה מסוכנת לחברה הישראלית. צה"ל היה חלוץ בהורדת בסיסים ויחידות רבות לנגב, ובשנים האחרונות אנו מאיצים את התהליך ופועלים כדי להוריד יחידות טכנולוגיות ובהן יחידות אמ"ן לכאן".

"אנו מחויבים לכך שכל התהליכים הנדרשים יותנעו, והחזון יהפוך למציאות", הוסיף גנץ. "לצורך הגשמתו - נייצר את התנאים לכך שמי שמשרת ומתגורר כאן יעשה זאת קודם כל מטעם של שליחות אבל לא יצטרך להסתפק בשליחות ובציונות בלבד: נחזק את מערכת הבריאות, ומערכת החינוך. נשדרג את התעסוקה. נעצים את הביטחון האישי. ונקבע ונדע כי מדינת ישראל כולה תצטרך להתגייס לצורך כך. נשפר את התשתיות ואת מערכת התחבורה, נבטיח הגעת רכבת לקריית המודיעין, כדי להזניק את איכות חייהם של המשרתים כאן, כמו של התושבים כולם. חשוב לנו לתת לכם את כל התנאים להישאר במערכת, ולהמשיך להתקדם בה כסטודנטים, כזוגות צעירים, כהורים".

בהודעת צה"ל נאמר כי מעבר הצבא לנגב הינו מהלך לאומי בעל חשיבות עליונה אשר מאפשר גם תנופת תשתיות משמעותית עבור יחידות צה"ל. המעבר מאפשר לפתח את הפריפריה ולפנות שטחי מסחר ומגורים במרכז הארץ ובכך משפיע על החברה הישראלית והכלכלה בהתאם לסדרי העדיפות הלאומיים.

צה"ל נערך להעביר בשנים הקרובות בסיסים ויחידות נוספות לנגב בהם בית הספר למקצועות המודיעין, בית הספר למקצועות המחשב, קריית התקשוב, קריית המודיעין ועוד.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי אמר שהעצרת מתקיימת בנגב לא במקרה ויש לשמוח על המעבר לנגב. "שליש מצה"ל כבר נמצא בנגב וחלקים רבים עוד עתידים לעבור גם הם. החזון של מדינת ישראל הוא להעצים ולהעשיר את הנגב והחזון של צה"ל הוא לקחת חלק בפרויקט הלאומי הזה - ואני מחוייב לו באופן אישי".

אלוף תמיר הימן , ראש אמ"ן, אמר כי גם בהשלמת החזון הלאומי של המעבר לנגב, נכון שאמ"ן יהיה חלוץ: "העצרת השנה היא בסימן הנגב, ובעיקר בסימן מעבר אמ"ן לנגב. התהליך הזה הוא מהאבנים המרכזיות בבניין הכוח של אמ"ן. מדובר בהגשמה הלכה למעשה של ערכים ציוניים ולאומיים, של יישוב הנגב ושל חיזוק הפריפריה של מדינת ישראל".

תהליך המעבר של צה"ל לנגב ובעיקר של אגף מודיעין התעכב זמן רב בשל החשש של צה"ל כי המעבר ירחיק מהצבא את אנשי המקצוע הטובים בתחום המבוקשים במגזר הפרטי. צה"ל דורש הקמת קו רכבת מהיר וכן מימון חבילת הטבות ייעודית לקצינים ואנשי קבע בעקבות מעבר הבסיסים לנגב. הנושא בדיונים עם האוצר וכרוך גם בתוספת הכללית שמבקש צה"ל לתקציב הביטחון.

צה"ל החל בשנים האחרונות את המעבר דרומה עם העברת בח"א 27, הקמת קריית ההדרכה, הקמת בית הספר למקצועות הסייבר, הקמת מתקן "מצודת דוד", הקמת בית ספר למודיעין ולסייבר "אשלים", העתקת כלל פעילותה של סיירת מטכ"ל דרומה ועוד.

בשנים הקרובות נערך צה"ל להעביר בסיסים ויחידות נוספות לנגב בהם בית הספר למקצועות המודיעין, בית הספר למקצועות המחשב, קריית התקשוב, קריית המודיעין בליקית ועוד.