הבורסה בת"א | סיקור שוטף

תל אביב ננעלה בעליות שערים; ג'נסל ואורמד זינקו, פרשמרקט ירדה

שלושת המדדים המובילים עלו כ-1.5% • קבוצת דלק, המשביר, פורסייט ואייסקיור רשמו עליות נאות • מחזור המסחר הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 
 

17:34

יום המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים של 1.5% בשלושת המדדים המובילים. מבין המדדים הענפיים, מדד הטכנולוגיה עלה 2.5%, מדד הנפט עלה 2.7% בתמיכת מחירי הנפט ששבו לטפס, ומדד הבנקים עלה 1.2%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

בין המניות שרשמו עליות נאות היום אפשר לציין את פנינסולה , ג'נסל , אורמד , פורסייט , גילת  (שחתמה על הסכם אסטרטגי המוערך בכ-5 מיליון דולר עם Pacific Dataport לאספקת שירותי פס-רחב ברחבי אלסקה), עדיקה סטייל , קסטרו , קבוצת דלק , גולף  וראדא . מנגד, נרשמו ירידות אצל קפיטל פוינט , יומן אקסטנשנס , בריל , פרשמרקט  (שפרשה מהמירוץ על רכישת פז) ונופר אנרג'י .

16:23

העליות בתל אביב נמשכות, כאשר מדד ת"א 35 מתחזק ב-1%, ת"א 125 עולה 1.1% ות"א 90 מתקדם 1.3%. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-1.2 מיליארד שקל.

בין המניות שרושמות עליות נאות היום, אפשר לציין את פלאזה סנטר שמזנקת 48%, המשביר שקופצת 12%, פנינסולה שמתקדם 10%, ג'נסל שעולה 9% ואלקטריאון שרושמת עלייה של 7.5%.

מנגד, מנרה צונחת 18%, קפיטל פוינט ויומן שיורדות 10%, קשרי תעופה מאבדת 4%.

14:50

העלייה בבורסה מתמתנת: מדד ת"א 35 עולה ב-1%, ומדד ת"א 90 עולה ב-1.4%.

מניות הבנקים מטפסות: בינלאומי  עולה ב-1.9%, מזרחי טפחות  ב-1.1% ודיסקונט  מוסיף 1%.

13:45

מדד ת"א 90 מטפס ב-1.6, ומדד ת"א 125 מתחזק ב-1.3%.

בזן  מוסיפה 2.4%, ומניית מקס סטוק  מאבדת 1.9%. מניית דקמא קפיטל  יורדת ב-6%. 


12:30

העלייה בתל אביב ממשיכה: מדד ת"א 125 עולה ב-1.1%, ומדד ת"א 90 מטפס ב-1.4%.

ג'נסל  מזנקת ב-8.3%, וקבוצת דלק  עולה ב-4.7%.

10:50

העליות בתל אביב נמשכות ואף מתחזקות מעט עבור מדדי ת"א 125 ו-90, שעולים 0.6% ו-0.9% בהתאמה. מדד הבנקים עבר לעלייה של 0.5%, כאשר כעת רק הבנק הבינלאומי  רושם ירידה קלה. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-170 מיליון שקל. 

מחירי הנפט עברו לעליות, ובהתאם מדד הנפט וגז מתחזק ב-1.2%, כאשר קבוצת דלק רושמת עלייה של 3.9%. 

מדד הטכנולוגיה עולה מעל 1.3% בהובלת לייבפרסון, פורסייט , ברנמילר , פינרג'י , אפולו פאוור , גילת  ופריון נטוורק .

עוד רושמות עליות מרשימות של מעל 5%: מישורים , קבוצת לוזון , קדימהסטם , יוניקורן , לפידות חלץ , המשביר 365  וקאנומד . מנגד, נרשמות ירידות של מעל 5% אצל מנרה , סקודיקס , פוםוום , יומן אקסטנשנס , דקמא קפיטל  ואיי ארגנטו .

10:03

יום המסחר בתל אביב נפתח בעליות שערים קלות, כאשר שלושת המדדים הגדולים עולים כ-0.4%. מדד הבנקים נסחר ביציבות, כאשר בנק הפועלים רושם ירידה קלה.

בהמשך לפרסום במאי, הראל השקעות  הודיעה שאתמול נחתם הסכם בין הראל ביטוח לשירביט, שלפיו, בכפוף להתקיימות תנאים מתלים, תרכוש הראל ביטוח את פעילותה הביטוחית של שירביט בתמורה ל-102 מיליון שקל.

9:05

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה  דיווחה שאמש מיזם ה-SPAC קקטוס הגיש טיוטת תשקיף פומבית לרשות ניירות ערך האמריקאית לקראת הנפקה ראשונה לציבור בנאסד"ק. בכוונת קקטוס לגייס 115-100 מיליון דולר, ולאחר מכן להתמקד במיזוג או ברכישה של חברה ישראלית הפועלת בתחום מדעי החיים, בין השאר, בתחומי הביוטכנולוגיה, פיתוח התרופות, הרפואה הדיגיטלית והטכנולוגיה הרפואית.

שותפות יוניקורן טכנולוגיות  הודיעה כי חברת הפורטפוליו שירהטק חתמה על מזכר הבנות מחייב לרכישת מלוא הון המניות של חברה אירופאית מתחום הבינה המלאכותית, וכי הטמעת פעילות החברה הנרכשת תחל מיידית. החברה הנרכשת תשמש כמרכז הפעילות האירופאי בתחומי טכנולוגיה, מכירות ושירות לצורך אספקת פתרונות מבוססי AI בתחום תעשייה 0.4.

7:45

1. צפי לפתיחה ירוקה

יום המסחר בתל אביב, ככל הנראה, ייפתח במגמה חיובית. זאת בהמשך לנעילה חיובית אמש ברוב בורסות העולם, וגם כאן בארץ. 

מדד ת"א 35 עלה ב-1.5%, מדד ת"א 125 הוסיף 1.4% ומדד ת"א 90 התקדם ב-1%.מבין המדדים הענפיים, היחיד שרשם ירידות היה מדד ביטוח פלוס שנחלש ב-0.6%. בלטו בעליות מדד ביומד שקפץ 2.1%, מדד הבנקים שהותחזק ב-1.1% ומדד ת"א טכנולוגיה שהוסיף 1.7%.

2. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' חיוביים והן צפויות לעלות היום. לייבפרסון  תתמוך במדד ת"א 35 לאחר ששבה עם פער גבוה של 5.4%, וגם אורמת , נובה , טאואר , נייס  ואופקו הלת'  שבו עם פער של 1%-2%.

מי ששבו עם פער שלילי וצפויות לרדת היום הן אנלייבקס  עם פער גבוה של 4.7%, וכן קמהדע , פרוטליקס , ביוליין , פלוריסטם  ופריגו  - אך עם פערים נמוכים של עד 1%.

3. הנפט ממשיך לרדת, מגמה מעורבת באסיה

באסיה מתקיים מסחר מעורב הבוקר, כאשר הניקיי בטוקיו עולה 0.5%, שנחאי מטפסת 0.6%, שנזן וסידני מתקדמות מעל 1%. מנגד, המדד ההונג קונגי מאבד 0.3% ונרשמות ירידות גם בטאיוואן, דרום קוריאה והודו.

בשוק הסחורות, ובייחוד באזור הנפט, עדיין נרשמות ירידות. שני סוגי הנפט נסוגים כ-0.6%, כאשר החוזה על נפט מסוג WTI נסחר תמורת 66.7 דולר לחבית, ואילו נפט מסוג ברנט תמורת 68.9 לחבית.

היום ב-17:30 (שעון ישראל) יפורסמו נתוני המלאי של הנפט הגולמי בארה"ב. בשבוע הקודם ירד המלאי בכ-7.9 מיליון חביות, לעומת צפי של 4.3 מיליון חביות. השבוע האנליסטים צופים ירידת מלאי של 4.46 מיליון חביות נפט גולמי.

4. עונת הדוחות בוול סטריט

עונת הדוחות בארה"ב בשיאה, והיום צפויות לפרסם תוצאות, בין השאר, קוקה-קולה, ג'ונסון & ג'ונסון, SAP, סיגייט, חברת התקשורת ורייזון, חברת ASML ההולנדית (בין הגדולות בעולם בתעשיית המוליכים למחצה) ועוד.

צ'יפוטלה, רשת הפאסט פוד המקסיקני, פרסמה תוצאות חזקות לאחר סיום המסחר אמש, שהצביעו על רווח של 7.4 דולר למניה (לעומת צפי אנליסטים של 6.5 דולר רווח), וגם ההכנסות עלו במעט על התחזיות ועמדו על 1.89 מיליארד דולר.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות נאות: מדדי נאסד"ק ודאו ג'ונס עלו ב-1.6%, מדד S&P 500 התחזק ב-1.5%. הבוקר נרשמת מגמה מעורבת במסחר על החוזים העתידיים. החוזה על הנאסד"ק יורד 0.1%, החוזה על S&P 500 נסחר ביציבות והחוזה על הדאו רושם עלייה קלה.

בשוק האג"ח האמריקאי נרשמו בלילה עליות קלות, וכעת התשואה על האיגרת ל-10 שנים עומדת על 1.21%, לאחר שאתמול לפני פתיחת המסחר בוול סטריט צנחה ל-1.13% בלבד.

5. "ייתכן שחולשת השקל היא סימן לחששות המשקיעים"

ולסיום, השקל ממשיך במגמת היחלשות ונסחר בשער של 3.29 שקלים לדולר. קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון, התייחס למצב וציין כי בשבועיים האחרון השקל נחלש מול הדולר, אך מתחזק מול מטבעות אחרים, כמו האירו והפאונד. להתחזקות הדולר מול השקל יש מספר גורמים, כפי שמסביר לוי: "הגורם העיקרי הוא התחזקות הדולר בעולם, בעקבות ציפיות להעלאת ריבית והידוק הסביבה המוניטרית המרחיבה במהלך השנתיים הבאות.

"גורמים נוספים הייחודיים לשוק הישראלי שתמכו במגמה הם התגברות הביקוש לדולרים מצד גופים מוסדיים מקומיים, ירידה בסביבת הנזילות במסחר במט"ח שאופיינית לחודשים אוגוסט וספטמבר. על פי ניסיון העבר, ירידות בשוקי המניות הגלובליים תומכות בהיחלשות השקל ובהתחזקות הדולר, ויתכן וחולשתו של השקל בימים האחרונים, היא סימן נוסף לחששות המשקיעים. תחזית שער החליפין הממוצע ל-12 החודשים הקרובים נותרה ללא שינוי ברמה של 3.18-3.28 שקל לדולר. תחזית זו לוקחת בחשבון יציבות של הדולר בעולם, התחזקות השקל בתמיכה הכוחות הבסיסיים של עודף בתנועות ההון הנכנסות ובחשבון השוטף של ישראל, והמשך רכישות מט"ח שיבצע בנק ישראל".