יש תאריך: הנמל הפרטי החדש בחיפה ייפתח ב-1 בספטמבר

חברת נמלי ישראל הודיעה היום כי "נמל המפרץ" יתחיל לפעול בעוד מספר שבועות • בהמשך השנה צפוי להיפתח הנמל הפרטי השני בישראל – באשדוד

נמל המפרץ / צילום: חברת MSC
נמל המפרץ / צילום: חברת MSC

ענף הנמלים בישראל עומד לקראת שדרוג משמעותי. חברת נמלי ישראל (חנ"י) הודיעה היום (ד') כי נמל המפרץ - הנמל הפרטי החדש בצפון הארץ - ייפתח לפעילות מסחרית החל מ-1 בספטמבר. השקת הנמל תעשה במסגרת אירוע השקה חגיגי שתקיים חברת נמלי ישראל ביחד עם החברה שמפעילה את הנמל, SIPG.

"למעלה מ- 99% מהסחר הישראלי משונע דרך נמלי הים, ופתיחת נמל המפרץ, הראשון מבין שני הנמלים החדשים שהוקמו בישראל, תאפשר את קידום התחרות בין הנמלים ותחולל מהפכה של ממש במשק כולו, וזאת בכל ענפי המשק ללא יוצא מן הכלל, לטובת הציבור בישראל. פתיחתו של נמל המפרץ ובהמשך השנה גם של נמל הדרום, מציבה את נמלי ישראל בשורה הראשונה והמתקדמת באגן המזרחי של הים התיכון ובעולם הנמלים", נסמר בהודעת חנ"י.

ההשקעה בבניית הנמל, שנעשתה באחריות החברות שפיר ואשטרום, נאמדת בכ-5 מיליארד שקל, והוא מתוכנן כך שאוניות ענק באורך של 400 מטר וברוחב של 62 מטר, הנושאות 18 אלף מכולות ויותר, יוכלו לעגון בישראל, ויביא לשיפור ולקיצור משך הפריקה והטעינה.

על-מנת להתמודד עם ספינות הענק שצפויות לפקוד את הנמל החדש נבנו רציפים שלא נראו כמותם בעבר בישראל באורך של כ-800 מטרים ובעומק של כ-17.3 מטר מתחת לפני הים. 

"רגע היסטורי" 

עוזי יצחקי, יו"ר חברת נמלי ישראל, מסר: "פתיחת נמל המפרץ היא רגע היסטורי למדינת ישראל ובשורה אדירה למשק הישראלי והציבור הרחב. מדובר באחד מפרויקטי התשתית הגדולים והמורכבים שהוקמו בישראל, אותו ליוויתי עוד בשלב התוכניות והמכרזים כמנכ"ל משרד התחבורה. הפעלת הנמל החדש, ביחד עם נמל הדרום שצפוי להיפתח אף הוא במחצית השנייה של 2021, תעניק מענה לצרכי המשק, תוביל לתחרות ולשיפור וייעול השירות בענף הנמלים בישראל ותציב אותנו בשורה הראשונה עם מדינות נמל מתקדמות".

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, מסר: "פתיחת נמל המפרץ היא בשורה למשק הישראלי, והיא תחולל מהפכה במשק כולו. זהו הנמל הכי חדיש בעולם, המילה האחרונה בתחום טכנולוגיית הנמלים. מדובר בהשפעה דרמטית על כולם - החל מהתעשיינים ועד הצרכן הישראלי בהפחתת יוקר המחיה, שכן כמעט כל המוצרים, כולל חומרי הגלם שמשמשים את התעשייה הישראלית, מגיעים דרך שערי נמלי הים".