אנטרופי | בלעדי

אנטרופי נגד תגמול המיליונים של אבי צבי בפרטנר: "גבוה ביחס לביצועי החברה ולמקובל בשוק"

קבוצת התקשורת מבקשת להעניק למנכ"ל הנכנס אבי צבי חבילת תגמול בעלות של 5.5 מיליון שקל לשנה, שעיקרה בתגמול הוני בשווי כולל של 8.4 מיליון שקל

אבי צבי / צילום: ישראל שם טוב
אבי צבי / צילום: ישראל שם טוב

אחרי הביקורת שנמתחה על תנאי העסקתו של אבי צבי, המנכ"ל הנכנס של קבוצת התקשורת פרטנר , לקראת דיון אסיפת בעלי המניות בנושא, החברה נתקלת כעת במשוכה נוספת, עם התנגדותה של חברת הייעוץ לאסיפות כלליות אנטרופי לאישור תנאיו, בעלות המוערכת בכ-5.5 מיליון שקל לשנה, כך נודע לגלובס.

נוסף לשכר חודשי של 115 אלף שקל צמוד למדד (כ-1.4 מיליון שקל בשנה), תנאים נלווים נוספים, מענק שנתי תלוי יעדים ומענק חד-פעמי עבור השנה הנוכחית, פרטנר מעוניינת להעניק לצבי גם תגמול הוני שמן בשווי כולל של 8.4 מיליון שקל - המורכב מ-60% אופציות (במחיר מימוש הדומה למחיר השוק של מניית  פרטנר -  כך שמימושן  עשוי להיות  כדאי כבר ביום שבו הן מתקבלות) ו-40% מניות חסומות.

בהתייחסות לנושא שהפיצה אנטרופי ללקוחותיה המוסדיים טרם האסיפה של פרטנר, הצפויה להתכנס בשבוע הבא, היא מציינת בעניין מנגנון התגמול ההוני, כי הוא "תואם את מדיניות אנטרופי אך בשילוב עם התגמול המשתנה והתגמול הקבוע עלולים התמריצים ההוניים שלא לקיים את מטרתם".

בעניין המענק השנתי שמעוניינת פרטנר לאשר לצבי  בגובה של 10 משכורות חודשיות בגין עמידה במלוא היעדים, אשר "עשוי לגדול ככל ששיעור העמידה ביעדים יעלה על 100%", באנטרופי מציינים, כי "יעדי החברה אינם גלויים אך החברה נותנת גילוי בדיעבד אודות שיעור העמידה של המנכ"ל ביעדים".

באנטרופי, בראשות המנכ"ל גל סטאל, סבורים כי "לאור ביצועי החברה בשנים האחרונות, ובשים לב להיקף המענקים שחולקו למנכ"ל הקודם, ראוי כי החברה תיקבע תנאי סף בדמות רווח נורמטיבי אשר מתחתיו לא יחולקו מענקים".

עוד סבורים באנטרופי כי "התגמול המוצע, הקבוע וסך התגמול הכולל, הינו גבוה ביחס לביצועי החברה בשנים האחרונות ולמקובל בשוק. יצוין כי אמנם החברה פעלה להפחתת השכר למנכ"ל הנוכחי ולשינוי בתמהיל התגמול ביחס לתגמול לו היה זכאי המנכ"ל הקודם, כך שיהיה יותר מוטה ביצועים. עם זאת אנו בדעה כי נדרש שינוי מהותי יותר אשר יחלחל גם לכלל נושאי המשרה בחברה.

עוד חושף הדוח של אנטרופי, כי ועדת התגמול של פרטנר לא יכלה להפחית את שכרו החודשי של צבי מעבר למה שעשתה, משום שאם הייתה עושה זו, שכרו "היה עומד על שכר נמוך יותר מזה של סמנכ"לים מסוימים בחברה".  

פרטנר נסחרת בשווי של 2.5 מיליארד שקל לאחר ירידה של 25% במניה מתחילת השנה. 

התנגדה גם להסכם השכר של כחלון

חברת אנטרופי, נזכיר, המליצה לאחרונה להתנגד גם לאישור תנאי העסקתו של משה כחלון, שר האוצר לשעבר, כיו"ר חברת האשראי החוץ בנקאי יונט קרדיט, ובסופו של דבר, הסערה שפרצה סביב נושא זה הובילה את כחלון להתגמש ויונט קרדיט הפחיתה משמעותית את תגמול האופציות שלו.

זאת לאחר שהאסיפה הכללית של יונט קרדיט אישרה בחודש שעבר את תנאי התגמול של כחלון, שעוררו התנגדות רבה בשוק, ובמרכזם אופציות לעד 10% ממניות החברה, במחיר מימוש סמלי של 30 אגורות בלבד למניה - נמוך ב-97% ממחירה בשוק. בסה"כ נאמדה הטבת האופציות בכ-18 מיליון שקל.

עיקר הביקורת בקשר לתנאי העסקת כחלון נגעה לתגמול ההוני שלו, ובאנטרופי מתחו עליה ביקורת חריפה, גם בשל ההנחה המשמעותית שהוענקה לו וגם על העובדה שמימוש של שליש ממנה בלבד מצריך מצידו עמידה ביעדים.

בסופו של דבר, נוכח הביקורת, עלות התגמול ההוני השנתי עבור כחלון נחתכה בכמעט 5 מיליון שקל, לסכום של 1.4 מיליון שקל בלבד, לעומת יותר מ-6 מיליון שקל לפי תנאי העסקתה שאושרו לו באסיפה הכללית של יונט קרדיט.

עיקרי תנאי העסקת אבי צבי בפרטנר:
שכר חודשי: 115 אלף שקל
מענק שנתי: 10 משכורות חודשיות עבור עמידה במלוא היעדים השנתיים
תגמול הוני: אופציות ומניות בשווי של 8.4 מיליון שקל