נאוויטס פורעת חוב של 168 מיליון דולר ונערכת לגיוס הון של 150 מיליון דולר

שותפות חיפושי הנפט והגז דיווחה אתמול כי חברת LLOG, השותפה של נאוויטס בפרויקט בקסקין, העבירה לידי נאמן סדרת אגרות החוב בקסקין מימון ב', סכום של כ-168 מיליון דולר • הסכום ישמש לפירעונה המלא של סדרת האג"ח ב-1 באוגוסט

גדעון תדמור יו"ר ובעלי נאוויטס / צילום: חן גלילי
גדעון תדמור יו"ר ובעלי נאוויטס / צילום: חן גלילי

שותפות חיפושי הנפט והגז, נאוויטס פטרוליום , שבשליטת גדעון תדמור, פורעת חוב בהיקף של 168 מיליון דולר ונערכת לגיוס הון של 150 מיליון דולר. אתמול דיווחה השותפות כי חברת LLOG, השותפה של נאוויטס בפרויקט בקסקין, העבירה לידי נאמן סדרת אגרות החוב בקסקין מימון ב', סכום של כ-168 מיליון דולר.

הסכום ישמש לפירעונה המלא של סדרת האג"ח ב-1 באוגוסט, וישלים את פירעון כלל סדרות האג"ח שגייסה נאוויטס בעבר לצורך מימון פיתוחו של פרויקט בקסקין. פרויקט בקסקין, שהחל בהפקה מסחרית ביולי 2019, הוא מהפרויקטים המוצלחים בתחום קידוחי הנפט במימי מפרץ מקסיקו, שלחופי ארה"ב ובו רזרבות המוערכות בכ-464 מיליון חביות נפט.

הפרויקט, שהושלם בזמן שיא, פועל בקצב הפקה של כ-39 אלף חביות נפט ביום, הגבוה משמעותית מהמתוכנן. השבוע דיווחה נאוויטס גם על הרחבת הפעילות צפויה בפרויקט, שתעשה עם קידוח של באר שלישית לשמירה על רצף ההפקה במהלך המחצית הראשונה של שנת 2022, ובהתאם לתוכנית העבודה.

מתקדמת גם בזרוע היבשתית

נאוויטס פועלת בתחומי הנפט ואנרגיות מתחדשות בצפון אמריקה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים שכולל מאגרים שכבר החלו בהפקה מסחרית של נפט, כשסך חלקה במשאבי הנפט המוכחים עומד על כ-238 מיליון חביות. נאוויטס מחזיקה ב-53.1% מהזכויות בפרויקט שננדואה וב-7.5% מהזכויות בפרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו.

לצד פעילות זו, ממשיכה נאוויטס לקדם פעילות בזרוע היבשתית, שלה, הכוללת כיום חמישה שדות נפט יבשתיים מפיקים בטקסס. לאחרונה הודיעה נאוויטס על כניסה לתחום האנרגיות המתחדשות, בדגש על פרויקטי אנרגית רוח בים, יחד עם חברת אנלייט .

בנוסף, דיווחה השבוע נאוויטס כי תחל ברבעון הקרוב בביצוע של ארבעה קידוחים אופקיים במאגרים המפיקים היבשתיים של השותפות בטקסס, שצפויים להגביר את קצב ההפקה בהם. החודש גם צפויה השותפות להשלים את היערכותה הפיננסית לקראת קבלת החלטת ההשקעה הסופית בפרויקט הדגל שלה, שננדואה, ש-53.1% ממנו נמצא בבעלותה.

נאוויטס מתקדמת להשלמת המימון הכולל לפרויקט שננדואה, וערכה באחרונה רואד שואו בקרב גופים מוסדיים לקראת גיוס הון של 150 מיליון דולר. סכום הגיוס מיועד להשלמת חלקה של נאוויטס בהון הנדרש לפרויקט.

במקביל, נאוויטס נמצאת בישורת האחרונה של חתימת הסכמי המימון עם שאר השותפים בפרויקט, לקראת החלטת השקעה סופית (FID) במאגר שננדואה במהלך הרבעון הנוכחי. שננדואה הוא מהמאגרים הגדולים במפרץ מקסיקו, ובו רזרבות המוערכות בכ-431 מיליון חביות נפט.

חלקה של נאוויטס בפרוייקט הוא 53.1%, ועמה שותפות מחברות בקבוצת בלקסטון, המחזיקות ב-46.9% ממנו. מפעילת המאגר היא חברת BOE Exploration & Production מקבוצת בלקסטון.

פרויקט שננדואה צפוי ליצור תזרים של 1.4 מיליארד דולר

טרם רכישת המאגר על ידי נאוויטס, הושקעו בשננדואה 1.8 מיליארד דולר, תוך ביצוע של 9 קידוחי אקספלורציה, אימות, הערכה ורכישת מידע. לאחר השלמת הפיתוח בסוף שנת 2024, פרויקט שננדואה צפוי להפיק כ-80 אלף חביות נפט ביום, מארבע בארות הפקה.

הפרויקט צפוי ליצור לנאוויטס תזרים מהוון (בשיעור של 10%) של כ-1.4 מיליארד דולר ו-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של כ-750 מיליון דולר בשנת ההפקה הראשונה (לפי מחיר של 58 דולר לחבית נפט). לדברי יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, "השלמת הפירעון של האג"ח שהונפק למימון הפיתוח של פרויקט בקסקין הוכיחה את יכולתה של נאוויטס לקדם ולפתח פרויקטי נפט במפרץ מקסיקו".

תדמור הדגיש, כי "נאוויטס גייסה חוב פורץ דרך ראשון מסוגו בעולם, למימון פרויקטלי של פיתוח נכס נפט ויצרה רווחיות גבוהה למשקיעים שליוו אותה מתחילת דרכה. האסטרטגיה של נאוויטס לכניסה להשקעה 'רגע לפני הפיתוח' מנטרלת את סיכוני האקספלורציה, מבטיחה השאת ערך משמעותית לבעלי מניותיה. בכוונת נאוויטס לפעול בקרוב להשלמת מימון הפיתוח של פרויקט שננדואה, ולהחלטת ההשקעה בפרויקט, שצפוי להביא תועלת רבה ומשמעותית לשותפות ולמשקיעיה".

נאוויטס רשמה תוצאות שיא ברבעון הראשון של 2021, עם זינוק של 106% בהכנסות ל-20.4 מיליון דולר. פרויקט בקסקין תרם ל-EBITDA של השותפות ברבעון הראשון כ-10.1 מיליון דולר, והנכסים היבשתיים תרמו ל-EBITDA כ-5.9 מיליון דולר. הרווח הנקי עמד על כ-10.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-0.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. במהלך הרבעון מכרה נאוויטס 408 אלף חביות נפט, במחיר ממוצע של כ-58 דולר.