דן חלוץ חוזר לבורסה: האם הפעם זה יילך לו?

הרמטכ"ל לשעבר מכהן בוועדה המייעצת של חברת הטכנולוגיה, שמתכוונת לגייס כ-30 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-150 מיליון דולר אחרי הכסף

חלוץ דן / צילום: יונתן בלום
חלוץ דן / צילום: יונתן בלום

בימים האחרונים פרסמה חברת הטכנולוגיה גלולי טיוטת תשקיף ציבורי ראשונה, לקראת גיוס מוערך של כ-30 מיליון דולר (כ-100 מיליון שקל), לפי שווי חברה של כ-150 מיליון דולר אחרי הכסף (כ-500 מיליון שקל). זאת אחרי שבסוף חודש מאי חתמה גלולי על הסכם מול כמה משקיעים לגיוס של כ-12 מיליון דולר, לפי שווי חברה נמוך בהרבה של כ-85 מיליון דולר. 

החברה, שאת הנפקתה בבורסה מובילה לאומי פרטנרס, נוסדה בשנת 2005, ומשנת 2009 החלה לעסוק "במתן פתרונות טכנולוגיים חכמים לניהול מרחוק ואופטימיזציה תפעולית של נכסים פיזיים, ניידים ונייחים, באמצעות ניטור, בקרה, ניתוח ושליטה על פעילותם". מיקוד פעילותה של גלולי, המעסיקה כ-130 עובדים בישראל, ניגריה, קניה ואוגנדה, היא "במכירת הפלטפורמה הטכנולוגית לניהול מרחוק של נכסי אנרגיה חלופית, אתרי תקשורת וציי רכבים".

בלי קשר לפוטנציאל הגלום בפעילותה של גלולי, המשקיעים בה צריכים לזכור ששילובם של טייסים בדימוס בהנהלת החברה אינו מהווה ערובה להצלחה, גם כשמדובר בכאלה שהגיעו לדרגות הבכירות ביותר בחיל האוויר ובצבא, דוגמת דן חלוץ, חבר בוועדה המייעצת של גלולי (גם רונן בראל, מנכ"ל וממייסדי החברה, הוא יוצא חיל האוויר, ונמנה כיום עם ארגון בוגרי קורס טיס). יו"ר גלולי הוא דורון בירגר, בעברו מנכ"ל חברת הטכנולוגיה אלרון .

נהנתה מהשפעות משבר הקורונה

חלוץ, מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל לשעבר, כיהן בעברו בין היתר כיו"ר של שתי חברות טכנולוגיה בבורסה בת"א (סטרלינג וג'ובקיט), שלא הצליחו להתרומם גם אחרי הצטרפותו לתפקיד, עד שנעלמו ממסכי המסחר מבלי שהותירו רושם או זיכרונות חיוביים במיוחד בקרב המשקיעים בהן. עוד כיהן חלוץ בעבר בבורסה כמנכ"ל יבואנית BMW, קמור מוטורס, ובמהלך שנותיו שם החברה הציגה תוצאות כספיות שליליות ומנייתה איבדה עשרות אחוזים משווייה.

גלולי עושה דרכה לבורסה אחרי שנהנתה מהשפעות משבר הקורונה, משום שלדבריה הוא "הביא את השוק להבנה כי יש לעבור לשליטה מרחוק" - מה שהצריך הצטיידות בחומרה מתאימה, המהווה "את הבסיס לשימוש בתוכנה של החברה לצורך ניהול מרחק של הנכסים".

כך, בסיכום שנת 2020, נהנתה גלולי מצמיחה נאה של קרוב ל-50% בהכנסותיה, שהגיעו ליותר מ-12 מיליון דולר, מה שסייע לה להציג שורה תפעולית חיובית ורווח נקי של כ-250 אלף דולר, אחרי הפסד של כ-2.5 מיליון דולר ב-2019.

עוד חושפת טיוטת התשקיף של גלולי, בין היתר, כי עם החברות המממנות את פעילותה נמנית חברת האשראי החוץ-בנקאית תמוז, עם הלוואה שעמדה בסוף שנת 2020 על כ-6.5 מיליון דולר, הנושאת ריבית אפקטיבית המתקרבת ל-20%.