יו"ר ארגון עובדי צה"ל מבהיר: נילחם מול הכוונה לסגור את גל"צ

במכתב לכלל העובדים האזרחיים בצה"ל כתב משה פרידמן, יו"ר ארגון עובדי צה"ל: "ניסיון לסגור את גלי צה"ל ייתקל בצעדים קשים מצידנו" • בתחנת הרדיו מועסקים כיום כ-150 עובדים שאינם חיילים, מתוכם 100 עובדי צה"ל ו-50 פרילנסרים

בניין גלי צה"ל ביפו / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
בניין גלי צה"ל ביפו / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

כשברקע החלטת שר הביטחון לסגור את גלי צה"ל, מבהיר היום (ה') משה פרידמן, יו"ר ארגון עובדי צה"ל, כי צפויה מלחמה קשה מול העובדים. לגלובס נודע כי במכתב לכלל העובדים האזרחיים בצה"ל פרידמן מבהיר כי הארגון יאבק מול כוונה לפטר, לסגור או להפריט.

"לאחרונה אני שומע סביבי קולות הקוראים ופועלים לסגירת גלי צה"ל או להפרטתה", כותב פרידמן. "חבריי ואני בארגון עובדי צה"ל מתנגדים לסגירה ומתנגדים להפרטה. מי שחושב לסגור את גל"צ וגלגלצ שוגה ויעשה עוול גדול לקהל המאזינים, רבים מהם בצבא עצמו".

לדבריו, "האטימות שבה נוהגים בתחנה על אזרחיה וחייליה - אינה מתקבלת על הדעת. לא יתכן שבהינף יד יפרקו תחנה עם מורשת של 70 שנה, לא יתכן שבהינף יד יזרקו אנשים טובים לרחוב.

פרידמן טוען כי ההסכם הקיבוצי של עובדי צה"ל אינו כולל סמכות לפטר עובדים ומבהיר: "אנחנו לא נאפשר לכם לפטר! אם יש דברים שדורשים תיקון - צריך וניתן לתקן. במו"מ עם ארגון העובדים כפי שנהוג במקום עבודה מאורגן".

פרידמן מזכיר אירועים שונים בהם פעל הארגון למען עובדי צה"ל ומנע מהלכים שעלולים היו לפגוע בהם, ומבהיר "אם לא תיוותר לנו ברירה נצא למאבק קשה וערכי להצלת גלי צה"ל. ניסיון לסגור את גלי צה"ל ייתקל בצעדים קשים מצידנו".

נזכיר כי בימים אלה ממתינים במשרד הביטחון להחלטת היועמ"ש אביחי מנדנבליט האם שינוי במעמדה של התחנה דורש שינוי חקיקה. זאת על רקע הערכות במערכת הביטחון ליישם את החלטתו של שר הביטחון בני גנץ, שקיבל את המלצתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי להוציא את התחנה ממערכת הביטחון.

בסוף אוגוסט צפוי מפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ לסיים את תפקידו ובמשרד הביטחון מעוניינים למנות מנהל זמני לתחנה שיהיה סוג של פרויקטור, שמשימתו להביא תוך חודשים ספורים לסגירת התחנה, ולפתיחתה מחדש כתדר המיועד לתכנים לחיילים בלבד. המשמעות הינה שגלי צה"ל כתחנת אקטואליה תחדל להתקיים, החיילים שמשרתים בה יועברו לדובר צה"ל או לחילות אחרים ועשרות עובדים אזרחיים המשרתים בה היום על תקן עובדי צה"ל יפוטרו. בגל"צ מועסקים כיום כ-150 עובדים שאינם חיילים. מתוכם 100 עובדי צה"ל ו-50 פרילנסרים.