הצעת חוק: לחייב את פייסבוק וטוויטר לקחת אחריות על הפצת מידע מוטעה

הצעת החוק של הסנאטורית איימי קלובושר תחול רק על אירועים שהוכרזו רשמית כמצבי חירום לבריאות הציבור • לפי ההצעה, ההגנה המשפטית על הרשתות החברתיות תרד אם יפרו את האחריות שלה

איימי קלובושר / צילום: צילום מסך מתוך השידור החי
איימי קלובושר / צילום: צילום מסך מתוך השידור החי

הסנאטורית איימי קלובושר הגישה היום הצעת חוק שתחייב את הרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר לקחת אחריות על הפצת מידע מוטעה בנוגע לחיסוני הקורונה או מצבי בריאות ציבור אחרים. על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, הסנאטורית אמרה כי ההגנה המשפטית על הרשתות החברתיות תרד אם יפרו את האחריות שלהן.

הצעת החוק למעשה רוצה לייצר חריג בחוק לסעיף 230 לחוק ההגינות בתקשורת - מה שנותן את ההגנה המשפטית לפלטפורמות מקוונות מפני תביעות אחריות על תוכן שמפורסם על גבי הזירה שלהן על ידי משתמשים. על פי הצעת החוק, החריג הזה יחול רק על אירועים שהוכרזו רשמית כמצבי חירום לבריאות הציבור, מצבים שמוגדרים כך על ידי מזכיר שירותי הבריאות והשירותים האנושיים. בנוסף, החריג ייחול רק כשהזירות יפיצו את המידע באמצעות אלגוריתם.

נזכיר - ביידן אמר בשבוע שעבר כי פייסבוק והחברות האחרות "הורגות אנשים" בכך שלא מטפלות כראוי בפייק ניוז שקשור לחיסוני הקורונה. על פי בתי החולים בארצות הברית, הרוב המכריע של החולים שמתאשפזים בגלל הקורונה אינם מחוסנים. מאוחר יותר ביידן אמר שהוא לא מאשים את פייסבוק בהריגת אנשים, אלא הוא רוצה שהחברה תפעל כדי למנוע את המידע השגוי והשערורייתי לגבי החיסון.

פייסבוק לא נשארה חייבת והחליטה להגיב לביידן. החברה פרסמה פוסט בבלוג שלה, עליו חתום הישראלי הבכיר גיא רוזן, סגן נשיא בפייסבוק האחראי על תחומי היושרה. "בתקופה בה מקרים של קורונה גוברים באמריקה, ממשל ביידן בחר להאשים קומץ חברות מדיה חברתית אמריקאיות. בעוד שהרשת החברתית ממלאת תפקיד חשוב בציבור, זה ברור שאנחנו צריכים את העזרה של כל החברה כדי לסיים את המגפה. ועובדות, לא טעונות, אמורות לעזור במטרה הזו", כתב רוזן בהודעת החברה.

"כשאנחנו רואים מידע מוטעה שקשור לחיסוני הקורונה, אנחנו נוקטים פעולות נגדו", כתב רוזן, ודיווח על הנתונים מצד החברה. מאז תחילת המגפה, הוסרו מעל ל-18 מיליון מקרים של מידע שגוי בנושא הקורונה. בנוסף, פייסבוק תייגה והקטינה חשיפה של יותר מ-167 מיליון פרסומים של תוכן על הקורונה שנבדקו על ידי השותפים של פייסבוק לבדיקת עובדות.