הפתרון הפשוט שיוזיל לכם משמעותית את הגלישה בחו"ל

רכישת כרטיס סים מקומי היא פתרון מוכר, אך כזה שלא מתאים לכולם וגם לא תמיד נוח • אם אתם בעלי אייפון, יש דרך יעילה ונוחה בהרבה להוזלת הגלישה בחו"ל: ESIM - סים וירטואלי שפועל במקביל למספר הישראלי

אחת הדרכים המוכרות להוזלת הגלישה בחו"ל היא רכישת כרטיס סים מקומי, אך זה לא מתאים לכולם / צילום: Shutterstock, almaje
אחת הדרכים המוכרות להוזלת הגלישה בחו"ל היא רכישת כרטיס סים מקומי, אך זה לא מתאים לכולם / צילום: Shutterstock, almaje

זה לא סוד שבישראל החברות הסלולריות גובות מחירי עתק עבור חבילות הגלישה בחו"ל. משרד התקשורת שומר על אדישות ולא ממהר לטפל בסוגיה, וכך הציבור בישראל ממשיך לשלם מחירים מופקעים כשהוא טס.

כיום, חבילת גלישה בחו"ל נעה פחות או יותר סביב ה-200 שקל לחודש. בפרטנר למשל 6 גי'גה פלוס גלישה באתרי רשתות חברתיות מובילות ללא הגבלה יעלו 209 שקלים. בפלאפון חבילת גלישה בהיקף של 4 ג'יגה תעלה 199 שקל למשך חודש. אם אתם מנויי סלקום ורוצים לגלוש בחו"ל, תשלמו 99 שקל ל-4 ימים עבור 1 ג'יגה בלבד. יש כמובן חבילות נוספות אבל זה סדר הגודל.

אחד הפתרונות המוכרים הוא רכישת כרטיס סים מקומי, אך הוא לא מתאים לכולם וגם לא תמיד נוח. צריך לחפש איפה מוכרים אותו, לערוך השוואת מחירים ולפתוח את המכשיר ולהחליף בין הכרטיסים. זה אמנם פתרון זול יותר לרוב מאשר רכישת חבילת גלישה מאחת החברות הישראליות, אך יש לו לא מעט חסרונות, כשהשניים המרכזיים הם שלא ניתן לקבל שיחות והודעות SMS למספר הקבוע, והצורך לפתוח את המכשיר ולהחליף בין הכרטיסים.

אלא שמסתבר כי יש גם פתרון אחר, יעיל ונוח בהרבה, לפחות לבעלי אייפון (בדגמים החדשים), וקוראים לו ESIM. בתוך גלישה קצרה בגוגל, ניתן לרכוש "סים וירטואלי" ממפעיל מקומי, שפועל במקביל למספר הישראלי. בתוך דקות המשתמש מקבל מספר מקומי ומאקטב אותו למכשיר דרך קוד, ואף יכול לשלם עליו באמצעות שירות אפל פיי.

מצאנו למשל שחבילת גלישה של 3 ג'יגה עולה 9 אירו בלבד. זה אמנם לא מעניק פתרון לשיחות הרגילות, אך ניתן לקבל שיחות למספר הישראלי, לא לענות ולהתקשר חזרה באמצעות הוואטסאפ או כל שירות וירטואלי אחר. החיסכון הוא משמעותי מאוד.

בשורה התחתונה, למחזיקי אייפון, משתלם במיוחד לקנות חבילות מקומיות, להתחבר דרך ה-ESIM, לשלם באפל פיי ורק להקפיד שלא לענות לשיחות רגילות נכנסות. בתנאים הקיימים, כאשר המפעילים בארץ ממשיכים לגבות מחירי עתק וליהנות מחסות משרד התקשורת, זו כנראה הדרך הטובה ביותר להוזיל עלויות.