הממשלה צפויה לאשר את מינוי אבידר לשר בלי תיק וקידום מהיר לחוק הותמ"ל

ישיבת הממשלה צפויה לאשר גם את מינוי ח"כ יאיר גולן לסגן שר במשרד הכלכלה • כפי שפורסם בגלובס, הממשלה לא תדון בהגדלת מספר העובדים הפלסטינים והזרים בענף הבנייה

אלי אבידר / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן
אלי אבידר / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

הממשלה תאשר בישיבתה המתחילה כעת את מינויו של חבר הכנסת אלי אבידר לשר בלי תיק, כדי למנוע את הפיכתו לאופוזיציה לממשלה בכנסת. אבידר זעם על ראש מפלגתו אביגדור ליברמן שהעדיף את עודד פורר לתפקיד שר, ואיים שיצביע נגד הממשלה. בשלב הזה הוא יהיה שר בלי תיק וככל הנראה יתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי. כן תאשר הממשלה את מינויו של ח"כ יאיר גולן (מרצ) לסגן שר במשרד הכלכלה. גולן, שמונה ליו"ר ועדת הקליטה של הכנסת, יעביר את התפקיד לחבר כנסת מהאופוזיציה.

כפי שפרסמנו בגלובס, מסדר היום של ישיבת הממשלה הוסר הסעיף המאשר הגדלת מספר העובדים הפלסטינים והזרים בענף הבנייה בכמעט 30 אלף, בשל התנגדות של שרים חברי כנסת ופקידים בכירים.

כן תועלה הצעתה של השרה לאיכות הסביבה להפחתת פליטת הפחמן בישראל ב-85% עד ל 2050 וב-27% עד ל-2030. מדובר בריכוך של הצעה מוקדמת יותר למעבר להפחתה של 100% בפליטות הפחמן עד 2050.

בנוסף, תוארך תקופת המענקים למלונאים, מענקים שהובאו עם משבר הקורונה החל מהשנה שעברה.

הממשלה תדון ואמורה לאשר גם קידום מהיר של חוק הותמ"ל של השרה איילת שקד, אשר אושר כבר בועדת השרים לחקיקה. זאת אף שיש להצעה מתנגדים בקרב השרים.