בנט על המחאות ליד ביתו: "ההפגנות לא ינצחו את הדלתא, החיסונים כן"

בפתח ישיבת הממשלה אמר רה"מ בנט: "דבריי ביום חמישי עוררו הדים, אבל צריך לומר את האמת: למעלה ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן עוד לא התחסנו, ובכך הם מעמידים את בריאותם ואת פרנסתם של אזרחי ישראל בסכנה" • במקביל, מינויו של אלי אבידר לשר במשרד ראש הממשלה אושר

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר

ראש הממשלה נפתלי בנט דחה היום (א') את הביקורת על אמירותיו בגנות סרבני החיסון בשבוע שעבר. בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט: "ראיתי את ההפגנות מחוץ לבית שלי ביום שישי, זה כמובן לגיטימי, אבל ההפגנות לא ינצחו את הדלתא, ההתחסנות כן תנצח. דבריי לציבור ביום חמישי עוררו הדים, אבל צריך לומר את האמת: למעלה ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן עוד לא התחסנו, ובכך הם מעמידים את בריאותם ואת פרנסתם של כלל אזרחי ישראל בסכנה. אני יכול להבין את מי שחשש להתחסן בתחילת הדרך, כשהכל עוד היה חדש ולא עם הרבה ניסיון. אבל עכשיו, כשלמעלה ממיליארד אנשים בעולם כבר התחסנו, ובכל המדינות רואים שזה מאוד יעיל ובטוח, הגיע הזמן לעשות את הצעד הנוסף - לצאת ולהתחסן".

הוא הזכיר כי גם נשיא ארצות הברית ביידן דיבר על הנושא וציטט מדברי נשיא ארצות הברית לפיהם: "מיליוני אמריקאים עדיין לא מחוסנים ולא בטוחים. ובגלל זה הקהילות שלהם בסכנה, החברים שלהם בסכנה, והאנשים היקרים להם מכל בסכנה".

עוד אמר בנט כי הכוונה היא להימנע מסגרים: "הדרך הכי קלה הייתה יכולה להיות לחזור למדיניות אקורדיון הסגרים - שסוגרים ופותחים, סוגרים ופותחים. אבל זו לא הדרך הנכונה. הפעם אנו מתעקשים לשמור על הפרנסה, על הכלכלה, על החינוך ועל החירות של אזרחי ישראל, דרך עטיית מסכות, דרך שמירה אדוקה על המבוגרים והפגיעים, ודרך התחסנות".

בנט אמור לקיים היום פגישה לקראת פתיחת שנת הלימודים. שרת החינוך ושר הבריאות יציגו את התוכנית לפתיחת המערכת ב-1 בספטמבר. לדבריו, "ככל שיותר הורים ידאגו עכשיו, בקיץ, לחסן את ילדיהם, כך פתיחת שנת הלימודים תהיה חלקה יותר וטובה יותר".

בפתח הישיבה בירך בנט את אבישג סמברג שזכתה במדליית ארד בטאקוונדו באולימפיאדה בטוקיו. בנט שוחח עמה הבוקר ובתום השיחה אמר: "המסר לכל נערה ונער בישראל, והאמת שגם לנו המבוגרים, הוא שכדי לממש את חלומכם צריך מאמץ והתמדה. מי שרוצה להיות מדענית או אלופה בשחייה, מי שרוצה להתקבל לסיירת או להצליח בסטארט-אפ - חייב להתאמץ, להתגבר על כישלונות, ולהתמיד. אבישג לימדה את כולנו שאין כוכב נולד, יש כוכב מתאמץ".

במקביל, הממשלה אישרה את מינויו של אלי אבידר לשר במשרד ראש הממשלה, למרות מחאתו של השר עמר בר-לב שדרש כי ההצבעה תידחה עד שהשר אלעזר שטרן יעבור לתפקיד אחר ויתפטר מהממשלה.