הנדל יוצא נגד ועדת הרבנים המשגיחה על הקווים הכשרים של הציבור החרדי

לפי ההחלטה החדשה של שר התקשורת, חברות הסלולר יחויבו לפרסם מספרים חסומים בקווים הכשרים ולנמק את סיבת החסימה תוך יממה • בנוסף, ייאסר עליהן לחסום מספרים של מוקדי חירום ומצוקה

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

שר התקשורת יועז הנדל יוצא נגד ועדת הרבנים המשגיחה על הקווים הכשרים של הציבור החרדי. על פעילות הוועדה נמתחת מזה שנים ביקורת קשה על כך שהיא חוסמת קווים של חברות ושירותים שונים ללא הצדקה ומסיבות לא ענייניות. חברות הסלולר העניקו לוועדה את הסמכות, וכעת הנדל קובע רדוקציה לפעילותה.

לפי ההחלטה החדשה, חברות הסלולר יחויבו לפרסם מספרים חסומים בקווים הכשרים ולנמק את סיבת החסימה תוך יממה. בנוסף, ייאסר עליהן לחסום מספרים של מוקדי חירום ומצוקה.

לדברי הנדל, "הנפגעים העיקריים מהאופן שבו פועלים הקווים הכשרים הם הציבור החרדי, שמשלם יותר, מקבל פחות ונתון לחסימות שרירותיות. במדינת ישראל אסור שיהיו מרחבי כאוס. ההחלטה היום מחייבת שקיפות מלאה מצד החברות על חסימת טלפונים, ותיאסר חסימה של קווים ממשלתיים ומוקדי חירום והצלה. כמו כן, השקיפות תמגר את השיקולים הלא עניינים שליוו עד עכשיו את מנגנון החסימות. אני תקווה כי יהיה בכך די כדי להסדיר את התחום. אם לא כך, תתווסף רגולציה נוספת". 

הנדל אמר היום (א') כי שרים וחברי כנסת ממפלגות שונות הציעו שלא יעסוק בכך בשל כוחה הרב של הוועדה והשפעתה הכלכלית והפוליטית הרבה.

לפי הרגולציה החדשה, ייאסר על חברות הסלולר לחסום את מספרי הטלפון של מוקדי החירום, המצוקה והרווחה הארציים (מספרים של 3 ו-4 ספרות) וכן את מספרי טלפון שהוקצו למדינה ומוסדותיה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה שבועות.

על-מנת לייצר שקיפות במספרים החסומים, חברות הסלולר יידרשו לשמור ולתעד את בקשות החסימה עבור כל מספר שנחסם, כולל נימוק סיבת החסימה, למשך כל תקופת החסימה ושנה לאחר שהוסרה.

חברות הסלולר יידרשו להנגיש באתר האינטרנט שלהן את המספרים שנחסמו, כולל את שם הגורם החוסם ואת תאריך החסימה. החברה תפרסם רשימה של עמותות ותאגידים חסומים, בעוד אנשים פרטיים יוכלו לפנות לחברת הסלולר ולקבל מידע אם הם חסומים ומהי סיבת החסימה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה חודשים מיום קבלת ההחלטה.
כל מנוי שנחסם יוכל לפנות לשירות הלקוחות של חברת הסלולר אליה הוא מנוי ולבדוק האם נחסם ואת סיבת החסימה. על החברה לספק מענה לפנייה בתוך יום עבודה.

צרו איתנו קשר *5988