עזיבה נוספת בהראל: מנכ"ל קרנות הנאמנות ירון דייגי פורש

דייגי מכהן גם כמשנה למנכ"ל הראל פיננסים, זרוע הפיננסים של קבוצת הביטוח • אורי שור יחליף אותו כמנכ"ל קרנות הנאמנות, שרון תובל ימונה למשנה למנכ"ל הראל פיננסים • זו העזיבה הרביעית של בכיר בהראל בחודשיים האחרונים

ירון דייגי / צילום: איל יצהר
ירון דייגי / צילום: איל יצהר

ירון דייגי, מנכ"ל חברת קרנות הנאמנות של הראל והמשנה למנכ"ל הראל פיננסים, הודיע על רצונו לעזוב את התפקיד. בהראל מציינים כי דייגי מסיים קדנציה מוצלחת של כחמש שנים בתפקידו, "במהלכן החברה הפכה לאחת החברות הצומחות בתעשייה וזכתה לאמון רב מצד יועצי ההשקעות בבנקים השונים". עוד ציינו בהראל כי דייגי פונה לדרך חדשה ומקים פעילות עצמאית, וכי בחברה בוחנים את האפשרות להמשך התקשרות עמו במסגרת פעילות הראל פיננסים. דייגי הוא הבכיר הרביעי שעוזב את הראל בחודשיים האחרונים.

הוא הגיע להראל בינואר 2017 אחרי חמש שנים שבהן היה מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות. לפני כן הוא שימש במגוון תפקידים ניהוליים בפסגות, בהם מנהל מערך קשרי יועצים ומנהל מוצר תעודות סל.

מי שיחליף אותו כמנכ"ל הראל קרנות נאמנות הוא אורי שור, מי שהקים ושימש למעלה מ-10 שנים כמנכ"ל הראל סל. שור הוא מנהל פעילות ההשקעה במוצרים אלטרנטיביים בקבוצת הראל פיננסים ויו"ר דירקטוריון הראל פיננסים אלטרנטיב ומכהן גם כמנכ"ל הראל קרנות מדד ומנכ"ל הראל מוצרים פיננסים.

שרון תובל, אשר כיהן כמשנה למנכ"ל הראל קרנות נאמנות, ימונה כעת למשנה למנכ"ל הראל פיננסים וינהל את מערך הכספים והתפעול של הראל פיננסים. תובל, שנחשב למנהל מקצועי, מנוסה ומוערך מאוד, ירחיב את תחומי אחריותו וינהל גם את תחום הכספים ויחליף את דרור דפס אשר מסיים כ-15 שנים בהראל פיננסים.

סבב מינויים נרחב בהראל פיננסים

בקבוצת הביטוח והפיננסים הסבירו כי מדובר בסבב מינויים. במסגרת המשך חיזוק מערך ההשקעות של הראל פיננסים יצטרף מיכאל בנוולגי, אשר שימש כסמנכ"ל השקעות של פסגות ני"ע והיה אחראי על צוות השקעות שניהל מעל ל-60 מיליארד שקל. בנוולגי ימונה כסגן מנהל חטיבת ההשקעות של החברה, בניהולו של כפיר חסין מנהל ההשקעות הראשי.

בנוסף, יאיר מנדלסון, המשמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי בהראל פיננסים ומנכ"ל אלפא טק ניהול השקעות, ימונה למשנה למנכ"ל חברת קרנות הנאמנות בתחום האקטיבי. זאת לצד דוד ידיד משנה למנכל הקרנות בתחום הפאסיבי .

בחברה מציינים כי מדובר בסבב מינויים שתוכנן מראש, אך הוא מגיע על רקע עזיבתם של שלושה בכירים בקבוצת הביטוח והפיננסים לאחרונה, מאז מינויו של מנכ"ל חברת הביטוח החדש, ניר כהן. לפני שבועיים היה זה אייל אפרת, ראש החטיבה הטכנולוגית בהראל, שהודיע כי יפרוש מתפקידו ב-1 באוקטובר. על פי ההודעה שמסר להנהלת החברה בכוונתו לפנות לערוצים חדשים בעולמות הפיננסים והטכנולוגיה.

החלטתו של אפרת לעזוב נעשתה זמן קצר לאחר שמנהל חטיבת החיסכון ארוך הטווח בחברה, דורון גינת, הודיע על רצונו לעזוב, כאשר בתווך היה זה מנהל חטיבת הביטוח הכללי של הראל, שגיא יוגב, שביקש לסיים את תפקידו.

במקביל לסבב המינויים בהראל פיננסים, הודיעה היום הראל על מחליף לאפרת בראש החטיבה הטכנולוגית (הראל המשמר מחשבים). שי גלילה מונה לתפקיד וייכנס באופן רשמי לניהול החטיבה ב-1 באוקטובר.

גלילה (42) עובד בקבוצת הראל 14 שנים ושימש בתפקידו האחרון כסמנכ"ל בכיר וראש אגף מערכות חיסכון ארוך טווח, מערכות מכירה ושירות בחטיבה הטכנולוגית. בהראל ציינו כי במסגרת תפקידו האחרון הוביל שי פרוייקטים רבים אשר שדרגו באופן משמעותי את היכולות של קבוצת הראל בכל תחומי פעילותיה.

כמו כן היה האחראי על ההטמעה של פלטפורמת SALES FORCE (סיילספורס) בתחומי המכירות, השירות והמרקטינג. בנוסף היה אחראי על הקמת מערכת אשר מנהלת בפלטפורמה אחת מוצרי פנסיה, גמל והשתלמות תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות.

ניר כהן, מנכ"ל הראל ביטוח, איחל הצלחה לשי בתפקידו החדש והודה לאייל אפרת על שנות עבודתו ועל תרומתו לקבוצת הראל. עוד ציין כהן כי "אנו משוכנעים כי בהובלתו החדשה של שי קבוצת הראל תמשיך להשקיע משאבים ניהוליים וטכנולוגיים רבים לטובת פיתוח הכלים הטכנולוגיים, אבטחת המידע והטרנספורמציה הדיגיטלית הארגונית כל זאת על מנת להמשיך את תנופת החברה בעולמות הדיגיטל והמשך בניית מנועי הצמיחה החדשים לשנים הבאות קדימה".