"הציבור מאמין למגזר העסקי, למרות עשור של הטחות בוץ בלתי פוסקות"

"לפי מדדי האמון האחרונים של אדלמן, מזה זמן שהציבור מאמין למגזר העסקי יותר מלמגזר הציבורי ולתקשורת", אמרה הערב מו"לית גלובס אלונה בר און בפתיחת כנס Gexcutives • לדבריה, הציבור נושא עיניים למגזר העסקי שיתמודד עם הבעיות ששיטות הממשל הקיימות לא מצליחות לפתור

"הנרי קיסינג'ר אמר: 'תפקידו של מנהיג הוא להוביל את ההולכים אחריו מהיכן שהם נמצאים - אל מקום שלא היו בו מעולם'. באירוע היום משתתפים מנהיגות ומנהיגים שצריכים להוביל את הכלכלה הישראלית מהמקום בו היא נמצאת כעת, אל המקומות בהם היא עוד לא הייתה, במסגרת מציאות שכמותה עוד לא חווינו", אמרה הערב (ב') מו"לית גלובס אלונה בר און בפתיחת כנס Gexcutives.

"לפי מדדי האמון האחרונים של אדלמן, מזה זמן שהציבור מאמין למגזר העסקי יותר מלמגזר הציבורי ולתקשורת. ניכרת מגמה של העברת אמון מהממשלה אל המגזר העסקי. ההנחה של הציבור היא ששיטות הממשל הקיימות לא מאפשרות טיפול של ממש בבעיות מורכבות - כמו אקלים, הארכת תוחלת החיים, הדפסת כסף, קורונה, פערים חברתיים וכלכליים - והציבור נושא עיניים למגזר העסקי שיתמודד איתן. הציבור מאמין למגזר העסקי, למרות עשור של הטחות בוץ בלתי פוסקות. בין אם מוצדק ובין אם מופרך", הוסיפה.

"אבל האמון הזה לא בא בחינם. הקפיטליזם המסורתי כבר לא מספיק, הציבור דורש מהמגזר העסקי להתמודד עם שורת הרווח של בעלי העניין כולם - ולא רק של בעלי המניות. הוא דורש הסתכלות רחבה יותר על ההשלכות של הפעולות, הוא דורש הסתכלות לטווח ארוך גם בפעולות היום יומיות".

"בשפה העסקית, הציבור רואה בנו בעלי מניות בארץ הזו. שאחראים להכליל דרום, מרכז וצפון, חילונים ודתיים, יהודים וערבים, נשים וגברים, מבוגרים ומילניאלז, מעסיקים ועובדים, מגזר ממשלתי, עסקי ושלישי. שאחראים להכיר ולכבד חברה את השנייה, לפעול לצמצום פערים ולפתור סוגיות מורכבות וכואבות. כנגד זה, עשויה לבוא ברכה גדולה של הגדלת פריון לעסקים, למדינה ולאזרחיה. יותר מזה, לארי פינק, מנכ"ל בלאקרוק, טוען שבעשורים הקרובים - חברות עסקיות שלא תפעלנה כך כלפי בעלי העניין שלהן - תיפגענה משמעותית בביצועיהן העסקיים".

"זה למעלה מ-3 שנים שגלובס פועל לאור חזון וערכים המבוססים על אמון בין מגזרי, פריון, אחריות, ענייניות ואוריינות. תחת תפיסה שבלי לרכוש את אמון הציבור מחדש כעיתונות אחראית - אין לנו זכות קיום בטווח הבינוני והארוך וכנראה גם בקצר".

"לנהל עסק למטרות רווח שפועל על בסיס ערכים כאלה זה מורכב", ציינה בר און. "בזמן שעולם התקשורת מקצין עוד יותר לכיוון הצהוב, השלילי והשטחי, בגלובס עובדים קשה כדי להצליח להיות מעניינים ורלוונטיים ועדיין להיות עניינים. להצליח להעביר ביקורת אבל לכבד את המסוקרים. להצליח להכליל ולגוון מבלי להתפשר על איכות, ואפילו להיפך".

"דוקא תחת הערכים האלה גלובס מצליח לבסס את עצמו שוב, כחוד החנית של התוכן הכלכלי-עסקי בישראל. עיתון משפיע, שיוצר סדר יום איכותי, שמניע תהליכים, שמשכיל ומלמד ארגונים ועובדים ומביא לשולחן שלכם את כל הסוגיות החשובות של כל רכיבי הכלכלה והחברה הישראלית, כפי שהגדרנו בחזון שלנו: 'לפעול כגוף תוכן ותקשורת עצמאי, להוביל עיתונות אפקטיבית ולחתור להשגת אמון בין-מגזרי'. אנחנו מאמינים שכך, בין היתר, נוכל לתרום להגדלת הפריון והצמיחה הכלכלית בישראל".

גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף ובחסות בנק הפועלים