רוכבת על הייפ הקריפטו: פיירבלוקס הישראלית מגייסת לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר

פיירבלוקס, המפתחת תשתית מאובטחת למטבעות ונכסים דיגיטליים, הודיעה על גיוס ענק של 310 מיליון דולר לפי שווי הגבוה פי שלושה מזה שקיבלה במרץ האחרון • המנכ"ל והמייסד מיכאל שאולוב: "שוק הקריפטו מתפוצץ ויש הבנה שהוא יהיה הרבה יותר גדול מאשר רק ביטקוין"

מייסדי פיירבלוקס: עידן עפרת, מיכאל שאולוב ופבל ברנגולץ / צילום: יוליה נר
מייסדי פיירבלוקס: עידן עפרת, מיכאל שאולוב ופבל ברנגולץ / צילום: יוליה נר

הסטארט-אפ פיירבלוקס (Fireblocks), המפתח תשתית מאובטחת למטבעות ונכסים דיגיטליים, הודיע היום (ג') על גיוס ענק של 310 מיליון דולר. הגיוס הגיע מהקרנות סקויה קפיטל, DRW VC,Coatue, ספארק קפיטל, סטריפס ומ- SCB 10X, זרוע ההשקעות של בנק Siam Commercial מתאילנד.

הגיוס הנוכחי נותן לפיירבלוקס שווי של 2.2 מיליארד דולר (אחרי הכסף), קפיצה של פי שלושה בהשוואה לשווי של 700 מיליון דולר שקיבלה החברה בגיוס הקודם שלה, עליו הכריזה רק במרץ האחרון. רוב הגיוס הנוכחי יוזרם כהשקעה לתוך החברה, אך כ-10% מתוכו ילכו ליזמים ולעובדים ראשונים של פיירבלוקס במסגרת סקנדרי. מאז הקמתה לפני שלוש שנים, גייסה פיירבלוקס סכום מצטבר של 489 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-150 עובדים, מתוכן 100 בישראל.

פיירבלוקס היא פלטפורמה לארגונים פיננסיים המספקת תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקה של נכסים דיגיטליים בטכנולוגית בלוקצ'יין. הפלטפורמה מאפשרת לבורסות קריפטו, חברות תשלומים, בנקים, קרנות גידור, גופי אשראי חוץ-בנקאי וגופים פיננסיים אחרים לבצע באופן מאובטח העברות של מטבעות קריפטו דרך רשת פיירבלוקס ותשתית ארנק מבוססת MPC (טכנולוגיית הצפנה של חישוב רב-משתתפים בטוח).

פיירבלוקס הוקמה ב-2018 על-ידי שלושה יזמים: מיכאל שאולוב, שמכר בעבר את חברת Lacoon Mobile Security לצ'ק פוינט ב-100 מיליון דולר; עידן עפרת (סמנכ"ל הטכנולוגיות), ממייסדי חברת C4 Security, שנרכשה על-ידי אלביט מערכות; ופבל ברנגולץ (סגן נשיא מו"פ), שהיה סמנכ"ל פיתוח בחברת Safend שנרכשה על-ידי Wave Systems.

בשיחה עם "גלובס", הסביר שאולוב, מנכ"ל פיירבלוקס, את הקפיצה החדה בשווי של החברה בתוך מספר חודשים. "יש כאן שילוב של כמה גורמים. שוק הקריפטו מתפוצץ ויש הבנה שהוא יהיה הרבה יותר גדול מאשר רק ביטקוין. אנחנו צמחנו מתחילת השנה ב-350% בכמות הלקוחות ל-500 כיום. צמחנו גם ב-300% בהכנסות שנתיות חוזרות (ARR) מאז ינואר. במקביל הייתה קונסולידציה מאוד משמעותית בשוק כשהמתחרות המשמעותיות שלנו, כמו CURV הישראלית, נרכשו וברור שאנחנו המנצחים בשוק. היו לנו הצעות לגייס בשווי גבוה יותר מאשר 2.2 מיליארד דולר אבל בחרנו לעשות אופטימיזציה של המשקיעים שלקחנו".

לדברי שאולוב, "אנחנו מתחילים לראות אדפטציה רחבה של מטבעות דיגיטליים. יש לזה חלק גלוי כמו הפרסום השבוע כי אמזון מתכוונת לתמוך בביטקוין, וחלק שעדיין סמוי, שאותו אנחנו מכירים מהעבודה שלנו עם 60-70 בנקים בעולם, עם חברות כרטיסי אשראי ושירותי סליקה מובילים על השימוש במטבעות דיגיטליים. יש בתחום הזה אפקט גדול של FOMO".

בחודש שעבר הוגשה נגד פיירבלוקס תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. מגישת התביעה, חברת הקריפטו סטייקהאונד, טוענת כי התרשלות של עובד פיירבלוקס הביאה לאובדן של 245 מיליון שקל במטבעות דיגיטליים. בפיירבלוקס דוחים את התביעה. "כמו שאתה יכול להבין מההחלטה להשקיע בנו, אין יותר מדי בתביעה הזאת", אומר שאולוב. "אני סומכים על זה שיש בית דין בישראל".