סימון ביילס: "הבריאות המנטאלית יותר חשובה כרגע"

אחרי שאיגוד ההתעמלות מסר שהמתעמלת האגדית פרשה בגלל פציעה, ביילס עשתה סוף לשמועות: "אחרי התרגיל שלי החלטתי שאני לא רוצה להמשיך. פציעה? סבלתי מפציעה מנטאלית" • לגבי הגמר בחמישי: "נראה מה יהיה, אעשה מה שטוב לי ולא מה שהעולם רוצה"

סימון ביילס עם מדליית הכסף שקיבלה נבחרת ארה"ב בהתעמלות קבוצתית / צילום: Reuters, Lindsey Wasson
סימון ביילס עם מדליית הכסף שקיבלה נבחרת ארה"ב בהתעמלות קבוצתית / צילום: Reuters, Lindsey Wasson

בכל פעם שסימון ביילס נכנסת לאולם ההתעמלות, באולימפיאדה או באליפות העולם, היא מרכזת אליה מיד את מירב תשומת הלב. היום (ג'), בניגוד לכותרות על ההישגים והזכיות שלה בעבר, עסוקים כל מי שעוקבים אחרי המשחקים בטוקיו בפרישתה המסתורית מהגמר הקבוצתי. האם מדובר בבעיה מנטלית? האם היא פצועה? ובעיקר - מה יעלה בגורל השתתפותה בגמר הקרב רב, שמיועד להתקיים ביום חמישי ב-13:50.

אחרי חרושת שמועות לגבי סיבת הפרישה שלה, המתעמלת הסבירה מה עבר עליה וסיפקה אימרות חזקות מאוד שאישרו שהיא לא סובלת מפציעה, אלא בעיה מנטאלית: "אני חושבת שהבריאות המנטאלית היא יותר רלוונטית בספורט כרגע. אחרי ההופעה שלי החלטתי שאני לא רוצה להמשיך. אנחנו ניקח את הזמן עכשיו ונראה מה קורה. נראה מה יהיה ביום חמישי". על השמועות על כך שהיא נפצעה, היא אמרה: "זו פציעה לגאווה שלי. אני צריכה להתמקד בבריאות המנטאלית שלי. צריך לשמור על הגוף ועל הנפש ולא פשוט לצאת ולעשות מה שהעולם רוצה שנעשה". 

כזכור, איגוד ההתעמלות האמריקאי הוציא הודעה רשמית, שבה הבהיר כי מדובר בבעיה רפואית, אך רק הגביר את התעלומה. "סימון ביילס פרשה מגמר ההתעמלות הקבוצתית בגלל בעיה רפואית. היא תעבור בדיקות נוספות כדי לדעת אם תהיה כשירה להמשך התחרויות", נכתב בהודעה שלמעשה מותירה בעינו את הספק לגבי הופעתה באירוע השיא.

הודעת האיגוד עומדת בסתירה לדברים של מאמנה, שאישר כי אין מדובר בפציעה, אלא ב"בעיה מנטלית", כהגדרתו. הדברים הללו מתחברים לפוסט שפירסמה אתמול באינסטגרם, ובו כתבה "אני מרגישה כאילו משקל העולם כולו מונח על כתפיי. אני יודעת שזה נראה כאילו אני מנפנפת את הלחץ ולא נותנת לו להשפיע עליי, אבל לפעמים זה ממש קשה".