"עבודה דיגיטלית ייצרה לחברה תוך חודש שירות שמכניס מיליונים"

בכנס על צמיחה מואצת ע"י טכנולוגיה, ציין מנכ"ל VMware ישראל, כי בשל המגפה חברות למדו שסמנכ"לי טכנולוגיה הם שמאפשרים להמשיך לתפקד ולייצר צמיחה

תוכנית עבודה - ניהול וכלי עבודה בעולם טכנולוגי: ערן גפן שלומי אביב ואופיר אבקסיס
תוכנית עבודה - ניהול וכלי עבודה בעולם טכנולוגי: ערן גפן שלומי אביב ואופיר אבקסיס

"יש משפט של מנכ"ל VMware העולמית שאומר - Any Application, Any Cloud. העולם הולך לשם", מסביר אופיר אבקסיס, מנכ"ל Terasky במסגרת סדרת "תוכנית עבודה - ניהול וכלי עבודה בעולם טכנולוגי" המתקיימת בחסות החברות VMware ו־Terasky. "אנחנו נראה יותר ארגונים שירצו להריץ את כל האפליקציות שלהם מכל מקום, שיהיה אפשר לצרוך אותם מכל תחנת קצה. זה יילך ויאיץ".

את הפאנל הנחה ערן גפן, והשתתפו בו אבקסיס ושלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל. הפאנל עסק בשאלה: איך מובילים צמיחה מואצת באמצעות טכנולוגיה בעידן של שינויים? כשהמטרה היא להעלות את המודעות לכלים טכנולוגיים שונים, לקהלי יעד שונים, בהם מנכ"לים, מנהלי כוח אדם ועוד, שהרקע הטכנולוגי שלהם בסיסי.

ייצור מנועי צמיחה

חברי הפאנל הסבירו שהשנה שהאחרונה הייתה שנת שיא בשל מגפת הקורונה. "היה לנו שיא בהיקף הפעילות שלנו. הרבה תהליכים שהתחלנו בשנים האחרונות הואצו - בעיקר פרויקטים של חיבור מהבית ואבטחת מידע לסניפים מרוחקים לדאטה סנטר", אמר אביב.

אביב מציין כי החברות למדו בשנה האחרונה את החשיבות של אורגנים העוסקים בטכנולוגיה. "מנהלי IT, סמנכ"לי טכנולוגיות, מנהלי תשתיות ועוד הפכו להיות אלה שמאפשרים לאותם ארגונים להמשיך לתפקד, לייצר מנועי צמיחה ולהמשיך את הפעילות היומיומית - עם כמה שפחות תקלות ואתגרים. הרבה לקוחות שלנו, אותם סמנכ"לי טכנולוגיות, נהפכו חלק מה’בורד’, הם הועצמו בגלל הדברים האלו", הוסיף.

אביב הצביע על כך שמי שנערך מראש, עשה את המעבר בצורה די חלקה. "היה בנק גדול שרצה לעבור לעבוד מהבית באופן מלא. ארבע שנים עבדנו איתם כדי לעשות את זה. מנהלת מערכות המידע של הבנק אמרה לי שהסיבה היחידה שהיא קיבלה תקציב גדול מה’בורד’, הייתה הקורונה".

אביב סיפר עוד כי "יש חברת ביטוח גדולה שרצתה למכור שירותי ביטוח בריאות לחברה קטנה. היא הייתה צריכה לתת משהו מעכשיו לעכשיו - זה משהו שיכניס לה הרבה כסף ויהווה מנוע צמיחה ועוד מחזור מכירות.

"אופיר ואני פגשנו את סמנכ"ל הטכנולוגיות והרמנו לו סביבה של החברה על אמזון, אפשרנו לו להקים שירותים בתוך שלושה שבועות. הוא הקים דאטה סנטר שלם עם אפליקציה של שירותי בריאות של אותה חברת ביטוח, והוא מוכר את זה לחברת ביטוח קטנות. אפשרנו לארגון להכניס שירות נוסף באמצעות העבודה הדיגיטלית - מנוע צמיחה של מיליוני שקלים בחודש בתוך שלושה שבועות".

קביעת דרכי פעולה

אבקסיס סיפר על שיחות שהוא מקיים כמנכ"ל עם אנשים בכירים בארגונים. "אחד הדברים שאותם המנהלים הבינו, זה כשהם מגדירים לעצמם את ה-KPI's (מדדי ביצוע מרכזיים, שמעריכים את רמת ביצועי הארגון, נ' ט') העסקיים, הם חייבים לשאול את עצמם, איך הם יכולים להגדיר מדדים אלו בעזרת טכנולוגיה", אמר. "בעזרת המדדים, אפשר להעריך את המצב הנוכחי של העסק ולקבוע דרכי פעולה אופטימליות.

"הדבר הכי משמעותי הוא להזיז קצת את הערפל מה'לא נודע'. כשזה יורד לטכנולוגיה, אתה צריך לעבוד עם שותפים שיודעים לשים את האבנים הגדולות על השולחן ולהתמודד איתם".

אביב הוסיף: "אנחנו מדברים הרבה יותר ‘ביזנס’. כלומר, אנו חושבים איך נאפשר להם המשכיות עסקית, ואיך מייצרים איתם מוצרים חדשים".
נחנו נאפשר להם המשכיות עסקית, איך אנחנו מייצרים איתם מוצרים חדשים".

גילוי מלא: סדרת "תוכנית עבודה - ניהול וכלי עבודה בעולם טכנולוגי" מתקיימת בחסות החברות VMware ו-Terasky.