התעשייה האווירית חתמה על חוזה עם צבא גרמניה בהיקף 200 מיליון אירו

חברת הנסולדט והתעשייה האווירית חתמו על חוזה עם חיל האוויר של צבא גרמניה לאספקת מערכות מכ"ם • העסקה משקפת את הכניסה החזקה של מפעל אלתא של התעשייה האווירית לשוק האירופי

המכ"ם שנמכר בעסקה / צילום: התעשייה האווירית
המכ"ם שנמכר בעסקה / צילום: התעשייה האווירית

חברת הנסולדט הגרמנית והתעשייה האווירית חתמו על חוזה עם חיל האוויר של צבא גרמניה לאספקת מערכות מכ"ם שישמשו לגילוי טילים בליסטיים, לביצוע משימות חלל ולגילוי ועקיבה אחר לוויינים. היקף העסקה כ-200 מיליון אירו, והיא משקפת את הכניסה החזקה של מפעל אלתא של התעשייה האווירית לשוק האירופי עם כמה וכמה עסקאות בשנה וחצי האחרונות עם צ'כיה, סלובקיה והונגריה בהיקף מצטבר של 4 מיליארד שקל.

במסגרת העסקה הנוכחית תספק התעשייה האווירית את הידע הטכנולוגי וניסיונה רב-השנים בפיתוח ובייצור מערכות מכ"ם יבשתיים להגנה מפני טילים ורקטות ארוכי טווח ותפתח ותייצר חלק מרכיבי הפרויקט, והנסולדט, חברת המכ"ם הגרמנית, תייצר חלק מרכיבי המכ"ם ותספק את המכ"מים לגרמניה כחלק מתוכנית HADR NF הגרמנית. 

הסכם שיתוף הפעולה נחתם עם חטיבת אלתא, שפיתחה את משפחת מכ"מי MMR ואורן ירוק המאפשרים יכולות מתקדמות לאיתור ולזיהוי בטווחים בינוניים וארוכים של רקטות וטילים בליסטיים ולוויינים. פעילות המכ"ם מתאפשרת בכל תנאי מזג האוויר, ביום ובלילה.

מנהל מפעל משגב בחטיבת אלתא התעשייה האווירית, אייל שפירא אמר לגלובס כי הכניסה לאירופה היא מהלך אסטרטגי חשוב של התעשייה האווירית ומפעל אלתא בהרחבת השווקים והמדינות שבהן יש פעילות ומכירות.

הוא מציין כי מכירות המכ"מים הקרקעיים היו עד לשנים האחרונות מעטות ביותר, וכעת הפכו לכמעט מחצית מהיקף המכירות של המפעל. לדבריו באירופה ובעוד מקומות בעולם מאמצים את התפיסה הישראלי של הגנה רב שכבתית מטילים בטווחים שונים, תפיסה שבישראל מיושמת מבצעית כל העת.

הוא הוסיף כי מדובר במכ"ם דואלי של בקרה אווירית מול כלי טייס עוינים וגם מאתרים טילים בליסטיים שנורים לכיוון המדינה המתגוננת. מכ"ם הפועל בשכבות ביניים על סף השכבה העליונה של טווחי הטילים. היכולת הזו מתאימה לתפיסות של מדינות אירופה ולצורך שלהן להתגונן ממתקפות אפשריות מזירות בטווח הקרוב והרחוק. הנישה הזו של מכ"מ להגנה מטילים בטווח בינוני פלוס הולכת ומתרחבת בעולם, לדבריו.

"היכולות של מערכות המכ"ם בארץ ובעולם, בהגנה מפני טילים ומפני מתקפות אוויריות בשילוב יכולות המכ"ם והניסיון של הנסולדט בשוק האירופי, יאפשרו לצבא גרמניה לעמוד ביעדיו המבצעיים. אנו עדים לדרישה הולכת וגוברת ברחבי העולם למערכות מכ"ם מתקדמות להתרעה מוקדמת אשר יספקו למקבלי ההחלטות בדרגים הגבוהים תמונת מצב אווירית רחבה ומדויקת בזמן אמת, באופן שיאפשר נקיטת אמצעי ההגנה המתאימים".

חברת הנדסלוט הגרמנית מתמחה בפיתוח מערכות ופתרונות חישה מתקדמים לשוק הביטחוני. החברה נסחרת בבורסת פרנקפורט שבגרמניה מעסיקה מעל 5,600 עובדים ומכירותה בשנת 2020 עמדו על כ-1.2 מיליארד אירו.

חטיבת אלתא בתעשייה האווירית נחשבת כמובילה עולמית בתחום החישה מרחוק והמכ"מים, המותקנים במטוסי משימה, מערכי סייבר לאומיים, מערכות רובוטיקה יבשתית, הגנה מפני רחפנים, מערכות הגנת מולדת ועוד.