חברת הקידוד הרפואי NYM גייסה 25 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות Addition Health

החברה מפענחת מטקסטים של רופאים אילו טיפולים ניתנו, כדי להקל על קריאה עתידית של המידע ועל חיוב חברות הביטוח עבור הטפול הנכון

חברת NYM - אדם רימון  ועמיחי ניידרמן / צילום: איל יצהר
חברת NYM - אדם רימון ועמיחי ניידרמן / צילום: איל יצהר

חברת Nym הישראלית, שפיתחה מערכת לניתוח והבנת טקסטים רפואיים בתיקי חולים, הודיעה על גיוס של 25 מיליון דולר, בהובלת קרן גוגל ונצ'רס. הסבב מגיע מספר חודשים אחרי סבב הגיוס A של החברה, אותו הובילה GV (גוגל ונצ'רס), בהיקף של 16.5 מיליון דולר. בגיוס הנוכחי השתתפו משקיעים קיימים, ביניהם בסמר ונצ'ר פרטנרס, דיינמיק לופ קפיטל, טייגר גלובל, ולייטספיד ונצ'קס.

במערכת הבריאות האמריקאית, בתי חולים מקבלים את השיפוי עבור הטיפולים הנערכים בהם, הוא על ידי הגשה של קודים לחברת הביטוח, כאשר כל קוד מייצג סוג מוגדר מאוד של טיפול רפואי, או שימוש בציוד רפואי על ידי בית החולים.

כיום יש ל-200 אלף קודים במערכת הבריאות האמריקאית. לכל קוד יש תשלום. כדי לקודד תיק נדרשות כמה דקות, מה שאומר שהדבר יכול לעלות בשעת עבודה של רופא כל יום. אם ניזכר כמה יקרה שעת עבודה של רופא בארה"ב, נבין באיזה הפסד מדובר לבית החולים או לרופא עצמו בקליניקה הפרטית.

הרופא לא חייב לקודד בעצמו, ואכן התפתח מקצוע של מקודדים. בשיחה קודמת עם "גלובס" הסביר מנכ"ל החברה עמיחי ניידרמן, כי: "ישנם היום רבע מיליון מקודדים עבור מערכת הבריאות האמריקאית, וחלקם בכלל לא אמריקאים אלא יושבים בפיליפינים, בהודו, ויש אפילו קבוצה של מקודדות חרדיות בישראל". המקודד קורא את מכתב השחרור, ומתרגם אותו לשפת הקודים, וזאת אחרי שעבר קורס הכשרה בן כמה שבועות במונחים רפואיים. בשנים האחרונות מתווספים קודים במהירות, והמקודדים זקוקים ליותר ויותר ידע רפואי כדי לבצע את המשימה.

Nym משלבת שיטות של בלשנות קלאסית עם אלגוריתמיקה חדשה כדי ליצור קידוד מדוייק. היא לא החברה הראשונה שמנסה ליצור אלגוריתמים לפענוח הטקסט שכותבים הרופאים והמרתו האוטומטית למאגר נתונים מובנה. חברות כמו IBM ומיקרוסופט עוסקות בכך, לצד עשרות חברות קטנות יותר. אבל לכולם היה דבר אחד במשותף: הם פיתחו מודלים שמבוססים על למידה עמוקה ולמידת מכונה. ניידרמן ציין בשיחה הקודמת כי באמצעות בינה מלאכותית קשה להגיע לרמת דיוק מספיק גבוהה בטקסטים רפואיים. "כל משפט הוא מאוד עשיר במידע. הרופא מזכיר תרופה - האם זו התרופה שהמטופל לקח בבית? או באשפוז? צריך להבין את רמת הביטחון שבה כל דבר נאמר. אם מוזכרת אבחנה - זו אבחנה של הרופא? אולי משהו שרוצים לשלול? אולי החולה אמר שזה מה שהוא מאמין שיש לו והרופא ציין זאת אף שהוא חושב שזה משהו אחר?". השיטה של Nym מבוססת גם על למידת מכונה, אבל גם על כללים מובנים, כדי לפענח את השיחות.

החברה הוקמה ב-2018 על ידי ניידרמן ושותפו אדם רימון. עד לפני כשנה החברה נכנסה לשוק בזהירות, והשקיע בעיקר בפן הטכנולוגי. בשנה האחרונה היא מתרחבת ברמה השיווקית, ובין היתר לאחרונה חתמה על הסכם עם אחד מאיגודי הרופאים המובילים בארה"ב. ניידרמן עדיין לא חושף את ההכנסות, אך מציין: "קצב סגירת העסקאות כרגע גבוה משציפינו".

ניידרמן: "יום אחד הודיעו לנו שעשו עלינו אודיט בהפתעה. הבדיקות הללו הן מקובלות בעולם הקידוד. המקודדים האנושיים שהחלפנו קיבלו ציון של 73% דיוק. אנחנו קיבלנו 98%". במקרה אחר, הוא מספר, הסתבר שהמערכת אפשרה לבית החולים לגבות עוד כמיליון דולר שהיו מגיעים לו, אך המקודדים האנושיים לא רשמו (הם חששו שיואשמו ב"גביית יתר"), ולכן הם לא נגבו.

החברה מעסיקה היום 160 עובדים, רובם בישראל. תקופת הקורונה עשתה לה טוב. "ההסתמכות על אנשים במערכת הבריאות האמריקאית בכדי לבצע פעולות קריטיות לתפעול השוטף הביאה למצב שבו ארגוני בריאות לא יכולים לגדול במהירות ולהתאים את עצמם לנסיבות משתנות בשוק . התפרצות הקורונה במדינות כמו הודו הובילו לפערי כוח אדם של מקודדים שרובם מגיעים ממדינות אלה. עקב כך מוסדות רפואיים רבים מצאו את עצמם ללא פתרון כלכלי בזמן המגפה וראינו עלייה משמעותית בביקוש למוצר שלנו. אנחנו שמחים לצעוד היום עוד צעד בדרך לייעול מערכת הביטוח והבריאות, ומודים למשקיעים על האמון שנתנו בנו ובפלטפורמה שלנו".