נשיא המדינה פתח את מבצע החיסון השלישי: "צעד חשוב מאוד למען הסולידריות החברתית"

בטרם החיסון בירך הנשיא את ראש הממשלה ושריו על ההחלטה: "החיסון הוא הושטת יד לאחר ולאחרת שאכפת לנו מהם" • ראש הממשלה בנט: "אנחנו יוצאים למבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל"

הנשיא הרצוג ורעייתו מתחסנים / צילום: חיים צח לע"מ
הנשיא הרצוג ורעייתו מתחסנים / צילום: חיים צח לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל פתחו היום את מבצע קבלת החיסון השלישי המשלים נגד נגיף הקורונה בנוכחות ראש הממשלה נפתלי בנט במרכז הרפואי שיבא. הנשיא ורעייתו הראשונים לקבלת החיסון, לאחר שאת מנת החיסון הראשונה קיבל הנשיא ב-22 בדצמבר 2020 ואת מנת החיסון השנייה קיבל ב-12 בינואר 2021.

בטרם החיסון בירך הנשיא את ראש הממשלה ושריו על ההחלטה האמיצה ואמר: "אני חושב שהצעד שאנחנו עושים כאן היום הוא צעד חשוב מאוד למען הסולידריות החברתית במדינת ישראל. החיסון הוא הושטת יד לאחר ולאחרת שאכפת לנו מהם, אנחנו לא רוצים שידבקו ויחלו כיוון שהווירוס הזה הוא קטלני, מסוכן וערמומי. אי אפשר להתחמק ממנו ובסוף צריך לקבל החלטות איך לדאוג לכלל האוכלוסייה".

"בסופו של דבר אנחנו המדינה שחיסנה בחיסון הראשון ואני גאה שאנחנו המדינה הראשונה שתתחסן בחיסון השלישי. אני מאחל לכל עם ישראל בריאות טובה וקורא לכולם - אלה שמתלבטים וגם אלה שקשה להם, אין ספק שהדקירה כואבת ואין ספק שיש שאלות - אבל אני אומר לכולם, תתייעצו עם רופא המשפחה ואל תהססו לדאוג לסביבתכם, הוריכם ומשפחתכם. יתרה מכך, אני אומר לכולם שבסופו של דבר אנחנו עושים את המהלך הזה לאפשר חיים תקינים במדינה שלנו אז אני מאחל לכולם בהצלחה".

הרצוג הודה לצוותים הרפואיים: "תודה מיוחדת לצוותים הרפואיים של בית החולים שיבא ולכל מי שמוביל את המערכה הזאת בהצלחה רבה".

ראש המשלה בנט אמר: "בוקר טוב לכולם, אנחנו יוצאים לדרך. אנחנו יוצאים למבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל. מהיום יש מצווה חדשה: 'חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם'. אדוני הנשיא, תודה שאתה מוביל. כולנו אחריך. בהצלחה גדולה".

בנט הוסיף: "זו לא החלטה פוליטית אלא החלטה מקצועית שהתקבלה לאחר שהגיע המידע של המחקר האחרון של פרופסור רגב, ולפיו יש דעיכה מסוימת של חיסוניות, ויש התאמה בין רמת הנוגדנים ליכולת החיסונית".

בנימין נתניהו ואשתו מתחסנים במנה השלישית / צילום: יח"צ
 בנימין נתניהו ואשתו מתחסנים במנה השלישית / צילום: יח"צ

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קיבל גם הוא את החיסון השלישי, ואמר: "הממשלה בזבזה זמן יקר, עכשיו כולם חייבים ללכת להתחסן. פעם שלישית גלידה".