לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל: שפיר הנדסה רוכשת 53% מרשת הדיור המוגן "עד 120"

חברת הביטוח הפניקס תעניק לחברה-בת של שפיר הנדסה בלעדיות למשך 30 יום לניהול מו"מ לרכישת השליטה ברשת הדיור המוגן • הרווח של הפניקס מהעסקה: 200 מיליון דולר

דיור מוגן / אילוסטרציה: Shutterstock, SeventyFour
דיור מוגן / אילוסטרציה: Shutterstock, SeventyFour

הפניקס  דיווחה הבוקר לבורסה שהעניקה לחברת שפיר מגורים ובנין בע"מ, חברה בת של שפיר הנדסה , תקופת בלעדיות של 30 ימים לניהול מו"מ להסכם לרכישת שליטה (53%)  ברשת הדיור המוגן "עד 120".

הבלעדיות מגיעה על בסיס הצעה מחייבת שהוגשה לפניקס מטעם שפיר מגורים, שלפיה שפיר מגורים תרכוש 44.44% (בעקיפין) מהחזקות הפניקס בחברת עד 120 תמורת 600 מיליון שקל. סכום זה משקף לעד 120 שווי של 1.35 מיליארד שקל. תמורת יתרת ההחזקות שפיר מגורים תעביר לעד 120 שתי קרקעות בשלבי פיתוח שמיועדות לדיור מוגן, משרדים ומסחר, הממוקמות בירושלים ובנס-ציונה.

עם השלמת העסקה צפויה שפיר מגורים להחזיק (במישרין ובעקיפין) כ-53% מחברת עד 120 ובידי הפניקס יוותרו כ-47%. עם השלמת העסקה הצדדים יחתמו על הסכם בעלי מניות אשר יסדיר את היחסים ביניהם, ואשר לפיו תשלוט שפיר מגורים בחברת עד 120 כאשר הפניקס תהיה זכאית לזכויות מיעוט מסוימות.

הסכמי העסקה יכללו מנגנון של התאמת סכום התמורה שיבוסס על שמאות עדכנית של קרקעות שפיר בסוף 2021, וייתכן ששפיר מגורים תהיה זכאית להחזר תשלום מהפניקס של עד 25 מיליון שקל בהתאם לשווי הקרקעות העדכניים.

כנגד הסכמת הפניקס לניהול מו"מ בבלעדיות, התחייבה שפיר מגורים שאם לא ייחתם הסכם מפורט בין הצדדים ללא סיבה מוצדקת - היא תשלם להפניקס פיצוי בסך של 25 מיליון שקל.