"מ-2015 ועד היום, הפינוי-בינוי מתארך בגלל בירוקרטיה"

הדיירים ברחוב פנחס רוטנברג 64, רמת גן מחכים לקבל סוף סוף היתר בנייה. "עורך הדין אמר לנו שנצטרך אורך רוח, אבל לא חשבנו שזה ייקח כל כך הרבה שנים. הם היו עם הרגליים על הקרקע"

התחדשות עירונית בפנחס רוטנברג 64, רמת גן / צילום: astudio
התחדשות עירונית בפנחס רוטנברג 64, רמת גן / צילום: astudio

סיפור הפרויקט:

אסף מדיני, מבעלי הדירות בבניין, מספר: "זה תמיד תהליך יותר ארוך ממה שחושבים בהתחלה. התחלנו לפני תשע-עשר שנים. הדיירים רצו מאוד ללכת לכיוון ולפני שש שנים בערך עורך הדין שלנו עשה מכרז, ואז בחרנו באנגלאינווסט ויצאנו לדרך.

"מ-2015 עד היום, התהליך התארך בגלל בירוקרטיה. הבניין בנוי על שתי חלקות והיה צריך לאחד אותן לחלקה אחת, והעבודה מול העירייה לקחה זמן. אנגלאינווסט שינו תוכניות כמה פעמים. עכשיו אנחנו לקראת סיום כבר יש אישור ועדה ומקווים שסוף השנה נקבל אישור סופי. האישור ניתן בכפוף לכל מיני תיקונים, כמו צמצום קו השטח בצד אחד של הבניין, ועניינים של חשמל, וכל דבר כזה זה אומר שוב לחתום על הניירות. זה די מסתכל, אני חייב להודות. אבל כבר רואים קרן אור. עורך הדין אמר לנו שנצטרך אורך רוח, אבל לא חשבנו שזה ייקח כל כך הרבה שנים. הם היו עם הרגליים על הקרקע.

"הורסים את הבניין ונצטרך להתפנות למשך שנתיים-שלוש. לא היינו הולכים על זה אם היה מדובר על בנייה תוך כדי המגורים בבניין. זה גם לא ריאלי. זה בניין של יותר מ-50 שנה, אין טעם לחזק אותו.

"חשוב מאוד שתהיה הסכמה של כל הדיירים ללכת על הפרויקט. וכמובן לקחת עורך דין שיעשה מכרז ושיבחרו את היזם שמתאים להם, והכי חשוב שתהיה לו איתנות כלכלית והרבה סבלנות. יש כאן עניין של תיאום ציפיות. שלא להגיע לפיצוץ".

התחדשות עירונית בפנחס רוטנברג 64, רמת גן / צילום: אנגלאינווסט
 התחדשות עירונית בפנחס רוטנברג 64, רמת גן / צילום: אנגלאינווסט

התמורה ליזם:

22 דירות שיוכל למכור.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה, בתוספת חדר ומרפסת, וחניה.

לו"ז:

לקראת היתר בניייה.

המצב הקיים: 12 דירות שיכון ישנות בבניין אחד בשלוש קומות מעל קומת עמודים, שנבנו בשנות ה־60. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ־75 מ"ר.
אדריכל: מטרופוליסארכ אדריכלים, אלכסנדר קרופיצקי
היזם: אנגלאינווסט התחדשות עירונית בע"מ