מנהל ההסדר של אקספון מבקש כינוס אסיפות נושים לאישור עסקת רייכמן

עו"ד עמית לדרמן מבקש מבית המשפט לקדם הסדר שיבטיח את פעילותה של אקספון וטוען כי אם זה לא יקרה, החברה עשויה להיקלע לחדלות פירעון • סלקום מתנגדת

עו"ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר המיוחד לחברת אקספון / צילום: אתר משרד AYR
עו"ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר המיוחד לחברת אקספון / צילום: אתר משרד AYR

מנהל ההסדר המיוחד לחברת אקספון מבקש לזמן אסיפות נושים לקראת קבלת החלטה על עתידה של החברה. המנהל, עו"ד עמית לדרמן, פנה לבית המשפט וביקש כינוס אסיפות נושים, בטענה כי הזמן דוחק, וקיים חשש אמיתי לקיומה של החברה בהיעדר הסדר לשיקומה. סלקום מתנגדת לבקשתו, ובשבוע הבא צפויה להתקבל החלטה בעניין על-ידי בית המשפט, לאחר שהשבוע יגיש גם כונס הנכסים הרשמי את תגובתו.

הבקשה לכינוס אסיפות נושים מתבססת על כך שכרגע עומדת על הפרק הצעה אחת בלבד של שמעיה רייכמן לרכישת הפעילות של אקספון תמורת 180 מיליון שקל (העסקה כוללת גם את הפעילות הקווית של החברה שנרכשת במסגרת העסקה בעוד 150 מיליון שקל). עו"ד לדרמן טוען כי כינוס אסיפות נושים הוא הכרחי על-מנת לדעת לאן פניה של החברה מועדות, וכי אם לא יימצא הסדר, ערך החברה יירד משמעותית, כיוון שהמשמעות היא שהחברה תיקלע למצב של חדלות פירעון.

בבקשה מבקש לדרמן להביא בפני הנושים את הצעת שמעיה רייכמן או כל חלופה אחרת שתבוא, אבל כרגע ניכר כי זו ההצעה היחידה.

נזכיר כי רייכמן ,באמצעות חברת ווידלי מובייל, מבקש לרכוש את פעילות אקספון, שלה יש הסכם שיתוף רשתות עם סלקום, ולהעבירה לחברה אחרת, ככל הנראה לפלאפון שעימה יש לה הסכם לפעול כמפעיל וירטואלי. מכיוון שמדובר בהעברת הפעילות, סלקום מתנגדת וטוענת כי הדבר בלתי אפשרי, היות שאקספון היא חברה שיש לה רישיון מפעיל סלולרי מלא, ולכן העברת הפעילות היא למעשה ריקון של החברה מנכסיה.