תקציב תוכנית החומש לחברה הערבית יעמוד על 29 מיליארד שקל

הסכום יועבר לרשות לפיתוח כלכלי שבמשרד לשוויון חברתי ויוקצה לגיבושה והוצאתה לפועל של תוכנית החומש החדשה לחברה הערבית והבדואית • בחודש אוקטובר הקרוב צפויה להגיש הרשות החלטת ממשלה מפורטת, שתכלול יעדים ותוכניות עבודה לתקציב

השרה לשוויון חברתי מירב כהן / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן
השרה לשוויון חברתי מירב כהן / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן

הממשלה אישרה במסגרת דיוני התקציב, את העברתם של 29 מיליארד שקל לרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, שבמשרד לשוויון חברתי. הסכום יוקצה לגיבושה והוצאתה לפועל של תוכנית החומש החדשה לחברה הערבית והבדואית - תוכנית ההמשך לתוכנית "922". הסכום המדובר כפול מהתוכניות הקודמות, והוא הושג במסגרת ההסכם הקואליציוני של מפלגת רע"ם שאיפשר את הקמת הממשלה.

במסגרת תקציב המדינה שאושר היום (ב') בממשלה אושרה גם תוכנית ההתמודדות עם הפשע והאלימות בחברה הערבית שהיקפה הסופי יעמוד על 2.5 מיליארד שקל בחמש שנים. חלק ניכר מהתקציב נועד לתוכנית השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ובה תוספת של 1,100 תקנים למשטרת ישראל, הקמת יחידות כלכליות להתמודדות עם תופעת הפרוטקשן, עיבוי תחנות משטרה בישובים ערביים ועוד.

 השרה לשוויון חברתי, מירב כהן אמרה לגלובס כי "הדרך לשוויון חברתי אמיתי ומלא עוברת דרך האוכלוסייה הערבית, שמהווה כ-20% מכלל הציבור בישראל. בעשורים האחרונים נותרה החברה הערבית מאחור בכל הנוגע לפיתוח כלכלי של תחומים רבים, כגון חינוך, דיור , תשתיות ועוד, וכעת אנו מבקשים לשים סוף לפערים ולהביא לשגשוג ושילוב של המגזר הערבי בכלכלה הלאומית.

"במסגרת תוכנית החומש הקודמת, 922, הוקצו 10.7 מיליארד שקל עבור אוכלוסיית המיעוטים והיא היוותה צעד ראשון בכיוון הנכון, אך יש לפנינו עוד עבודה רבה. בעזרת התקציב שאישרנו כאן היום, אנחנו נדאג שתוכנית החומש החדשה תהיה אפילו טובה יותר, תתמודד עם בעיות הליבה ותביא לשינוי אמיתי בחברה הערבית".

בחודש אוקטובר הקרוב צפויה להגיש הרשות החלטת ממשלה מפורטת, שתכלול יעדים ותוכניות עבודה שמתואמים מול כל משרדי הממשלה הרלוונטיים.