עיכובים בהזמנות וירידה במכירות: קליל עדכנה על תקלת מחשוב והמניה נחתכה

לפי הודעה של יצרנית הפרופילים מאלומיניום, עקב עדכון במערכת ה-ERP הארגונית "התגלו פערים בעדכוני המלאי במחסן האוטומטי" • המניה צנחה בתל אביב ב-4.6%

חברת קליל - כרמיאל / צילום: איל יצהר
חברת קליל - כרמיאל / צילום: איל יצהר

הודעה קצרה של יצרנית הפרופילים מאלומיניום קליל , בדבר תקלה בתוכנת מחשוב של החברה עשויה לגלם עבורה נזק משמעותי, וזאת משום שלפי קליל הבעיה המחשובית גורמת "לעיכובים באספקת הזמנות" וכך ל"קיטון במחזור המכירות של החברה".

מניית קליל הגיבה להודעה בירידות שהגיעו במהלך המסחר היום (שני) לכ-5%, אחרי שמתחילת השנה ועד פרסום ההודעה מנייתה טיפסה בכ-30%, כך שהיא משקפת לקליל שווי שוק הנע סביב 750 מיליון שקל.

קליל: "בוחנת את הסטטוס" 

לפי קליל, מדובר ב"תוכנת מחשוב מפעלית (ERP של חברת פריוריטי)" שהוטמעה בחלק מיחידות החברה, ואשר "כפועל יוצא של הטמעת מודולים נוספים (שרשרת האספקה והמכירות)... התגלו פערים בעדכוני המלאי במחסן האוטומטי" - מה שמוביל לעיכובים בהזמנות ולירידה בהכנסות.

קליל ציינה, כי היא "בוחנת את סטטוס הדברים תוך שהיא פועלת ונערכת במספר מישורים במקביל וביחד עם הגורמים החיצוניים לפתרון הבעיה".

גם בדוחותיה הכספיים קליל לא מפרטת יתר על המידה לגבי מערכת ה-ERP ורק מציינת, כי החברה ממשיכה בהטמעת התוכנה המדוברת במחלקות נוספות כחלק ממהלכיה לשידרוג מערכי הציוד.

מערכת ERP היא מערכת המסייעת לתכנון משאבי הארגון, משמשת לעיבוד נתונים ומסייעת לטיפול בתהליכים עסקיים מרכזיים בארגון ובהם משאבי אנוש, כספים, לוגיסטיקה, ייצור, תפעול ועוד.

תזכורת למקרה מהעבר

לוותיקי שוק ההון הזכירה הודעתה של קליל תקלה במערכת ה-ERP בחברת רב בריח לפני יותר מ-20 שנה, אשר פגעה בצורה משמעותית בפעילות החברה והסבה לה הפסדים כבדים. 

קליל, בשליטת היו"ר צורי דבוש, עוסקת בפיתוח, עיצוב, ייצור, שיווק ומכירת מערכות אלומיניום (בעיקר חלונות) לבניה ולתעשייה, בעיקר לשוק המקומי. בין מוצריה היא מציעה "מסגרות לחלונות, לדלתות ולפתחים אחרים בבניינים, שבהם משולבים זגוגיות, תריסים או רשתות". מנכ"ל החברה הוא פרדי אבוקרט.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הכנסותיה של קליל טיפסו ב-27% ל-108 מיליון שקל והרווח הנקי שלה קפץ פי 2 ל-16 מיליון שקל, זאת אחרי השפעות שליליות שהחלו לבוא לידי ביטוי ברבעון הראשון של השנה שעברה, בסיכומה הכנסותיה נשחקו ב-4% ל-363 מיליון שקל והרווח הנקי נחלש ב-8% ל-48 מיליון שקל.