סרגון צופה חזרה לרווחיות במחצית השנייה של השנה

חברת הטכנולוגיה פרסמה היום את דוחותיה הכספיים, בהם הציגה הכנסות גבוהות מתחזיות האנליסטים והפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות אלה • הרבעון השני היה האחרון שבו ניהל את החברה עירא פלטי, שפרש לאחר 16 שנים והוחלף ע"י דורון ארזי בחודש שעבר

דורון ארזי, מנכ"ל סרגון / צילום: ליאורה כץ
דורון ארזי, מנכ"ל סרגון / צילום: ליאורה כץ

עונת הדוחות מעלה הילוך, ומספר גדול של חברות ישראליות שנסחרות בוול סטריט צפויות לפרסם השבוע דוחות כספיים לסיכום הרבעון השני של 2021. אחת מהן היא חברת הטכנולוגיה סרגון  שפרסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים, בהם הציגה הכנסות גבוהות מתחזיות האנליסטים והפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות אלה.

סרגון גם מעדכנת כי הכנסותיה בשנה הנוכחית יהיו ברף העליון של התחזית שנמסרה, 275-295 מיליון דולר, וכן שהיא צופה לחזור לרווחיות במחצית השנייה של השנה. "בעוד שהמחסור העולמי ברכיבים עדיין עלול לגרום לתנודתיות במכירות שלנו ומשפיע על מועדי האספקה שלנו, אנו בטוחים ביכולתנו לממש את ההזדמנויות העסקיות העומדות בפנינו הבינוני והארוך", נכתב בהודעת החברה.

סרגון, העוסקת בתחום פתרונות התקשורת האלחוטיים המקשרים בין תחנת הבסיס למתג הראשי ברשת התקשורת, רשמה ברבעון השני הכנסות של 68.6 מיליון דולר, צמיחה של 9.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מהודו היוו 27% מכלל ההכנסות, ויתר ההכנסות התחלקו בין צפון אמריקה (19%), אירופה (18%), אמריקה הלטינית (17%), אסיה-פסיפיק (11%) ואפריקה (8%). הרבעון השני היה האחרון שבו ניהל את החברה עירא פלטי, שפרש לאחר 16 שנים והוחלף על-ידי דורון ארזי בחודש שעבר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי ברבעון הגיע ל-1.7 מיליון דולר, צמצום של ההפסד לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שבו נרשם הפסד בסך 5.5 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים ובהם תגמול למנכ"ל שפרש פלטי בסך 810 אלף דולר, נרשם הפסד נקי של 1.2 מיליון דולר, שהם 2 סנטים למניה.

במחצית הראשונה של השנה הסתכם ההפסד הנקי Non-GAAP ב-2.1 מיליון דולר, נמוך משמעותית מהתקופה המקבילה ב-2020 שבה ההפסד היה 11.2 מיליון דולר. ההכנסות במחצית צמחו ב-15.7% לכ-137 מיליון דולר. בחברה מציינים כי יחס ההזמנות להכנסות בפועל (book to bill), "גבוה משמעותית מ-1", ומזכירים כי ברבעון השני נרשמו 16 זכיות בחוזים לפריסת רשתות 5G.

המנכ"ל הנכנס דורון ארזי מסר: "אני נמצא בסרגון פחות מחודש וכבר עד לכל-כך הרבה דברים שאני גאה בהם, הודות לצוות יעיל ויזמי. אני  בר-מזל לעמוד בראש צוות מוכשר ומסור של יותר מאלף אנשים אשר יחדיו מניעים את ביצועיה המרשימים של סרגון, תוך כדי צליחת סערות בלתי צפויות כגון מגפת COVID-19 והבאת החברה לאן שהיא היום".

ארזי הוסיף כי הרבעון התאפיין בהזמנות רבות, בייחוד בצפון אמריקה, הודו ואירופה. לדבריו, החברה תמשיך לחזק את יתרונה התחרותי עם חידושים טכנולוגיים ושירותים מבודלים.

סרגון נסחרת בנאסד"ק בשווי 334 מיליון דולר. מניית החברה אומנם איבדה 38% מהשיא אליו טיפסה בחודש ינואר, אך היא עדיין רושמת תשואה חיובית של 44% מתחילת השנה.