ועדת האיתור בחרה בד"ר גיל לימון לתפקיד המשנה ליועמ"ש

לימון הוא עוזרו הבכיר של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שעמד בראש ועדת האיתור לתפקיד • לטענת היועמ"ש, הבחירה בלימון אינה ניגוד עניינים • הממשלה צפויה לאשר את ההמלצה

ד"ר ר גיל לימון / צילום: גדעון שרון
ד"ר ר גיל לימון / צילום: גדעון שרון

ועדת האיתור בחרה בד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לתפקיד המשנה ליועמ"ש (ציבורי-מינהלי).

על-פי החוק, ועדת האיתור מוסמכת רק להמליץ ולייעץ לשר המשפטים להביא את מינויו של המועמד מטעמה לאישור הממשלה, אולם הממשלה צפויה לאשר את ההמלצה כמקובל.

ד"ר לימון משמש החל משנת 2016 בתפקיד עוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה ואחראי על תחום המשפט החוקתי והמינהלי בלשכת היועץ המשפטי לממשלה. זיקתו למנדלבליט, שעמד בראש ועדת האיתור, העלתה את השאלה אם מנדלבליט איננו מנוע לעמוד בראש הוועדה ולקבל החלטה בעניינו. מנדלבליט סבר כי הזיקה איננה עולה כדי מניעה. טענת ניגוד העניינים הועלתה לראשונה בעיתון הארץ על-ידי נטעאל בנדל.

יש לציין כי מבדיקת תקדימי עבר עולה כי חברי ועדות איתור ומכרזים דנו בעניינם של עוזרים אישיים שלהם. עם זאת, על-פי המקובל בוועדה לבחירת שופטים, חבר ועדה אינו רשאי לקבל החלטה בעניין של עוזר משפטי שלו עד שנתיים לאחר סיום תפקידו.

לימון (44), נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות במשפטים ובמינהל עסקים, תואר שני בהצטיינות במשפטים ותואר דוקטור, כולם מהאוניברסיטה העברית. כן פרסם לימון מאמרים אקדמאים וכתב ספר בתחום המשפט הבינלאומי-פומבי. בנוסף, לימון שירת בפרקליטות הצבאית במגוון תפקידים וכן שימש כיועץ המשפטי למשלחת ישראל לאו"ם ויועץ בכיר למזכיר הממשלה.

בראש ועדת האיתור עמד כאמור מנדלבליט, וחבריה היו: נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ; מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי; נציגת האקדמיה, פרופ' רות קנאי; ונציגת הציבור, עו"ד גלי מיארה.