רומן זדורוב ישוחרר למעצר בית עד לסיום המשפט החוזר

15 שנה אחרי תחילת הפרשה, המחוזי בנצרת קבע כי רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה, יוכל להשתחרר בזמן שיתנהל נגדו המשפט החוזר • השופט ערפאת טאהא, שהוא אינו נמנה עם הרכב השופטים במשפט החוזר, קבע כי זדורוב ישוחרר תחת איזוק אלקטרוני וישהה בביתו

רומן זדורוב בדיון, היום / צילום: גיל אליהו
רומן זדורוב בדיון, היום / צילום: גיל אליהו

בית המשפט המחוזי בנצרת החליט היום (ג') על שחרורו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה, בתנאים מגבילים - בזמן שיתנהל המשפט החוזר בעניינו.

השופט ערפאת טאהא, שהוא אינו נמנה עם הרכב השופטים במשפט החוזר, קבע כי זדורוב ישוחרר תחת איזוק אלקטרוני וישהה בביתו במשך כל שעות היממה. 

 כמו כן, בית המשפט קבע כי זדורוב ישלם ערבות עצמית של 150 אלף שקל וכן 200 אלף שקל ערבות התחייבות שיגיע לדיונים בעניינו.

סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, אמר לשופט כי "הנטייה היא לבקש שיהיה בזמן מעצרו בביתו עם ילדיו".

 לאחר הדיון, עו"ד הלוי אמר כי הוא נמצא בסיפוק גדול, אך כי המטרה הגדולה עדיין לא הושגה. "15 שנה רומן חיכה לזה, ואני אישית חמש וחצי שנים מחכה לרגע הזה. אבל יחד עם השמחה, הרגליים נטועות עמוק בקרקע. יש לי מטרה, והיא לזכות את רומן", אמר.

לדבריו, "אני לא יכול להימנע מלתת מילה לא טובה לפרקליטות. השחרור הזה היה צריך להיות בהסכמה. לא היה צריך להתנהל משפט חוזר, אלא הוא היה צריך להיות מזוכה בהסכמה. לא הייתי צריך להתאמץ כל-כך בשביל השחרור הזה, ואני מזמין את הפרקליטות להתעשת ולא לנהל את המשפט ובטח לא להגיש ערעור על החלטת השחרור". 

אשתו של זדורוב, אולגה, שהגיעה לדיון, אמרה לפני ההכרעה: "דיברתי עם רומן אתמול בערב. הוא לא מביע ציפיות. אני לא רוצה להתלהב מוקדם. אתמול ראיתי שהפרקליטות פותחת בחקירה חדשה, ונדהמתי שאחרי 15 שנים הם נזכרים. אני מוכנה להכול. אני יודעת שהם יערערו אם תהיה החלטה לטובתנו. אם הוא יגיע, אכין לו ארוחת ערב טעימה".