הטעות הגדולה שמותגים עושים עם הקריאייטיב שלהם ברשתות החברתיות

מותג שרוצה לחדור דרך ענן הפרסומות שאופף את הגולשים צריך לייצר אסטרטגיה ייחודית לכל פלטפורמה, בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק • במובן הזה, איסוף דאטה הוא קריטי

ניהול הסושיאל הגיע לפרקו / צילום: Shutterstock
ניהול הסושיאל הגיע לפרקו / צילום: Shutterstock

כמעט כל אחד מאיתנו נכנס מדי יום לפלטפורמות חברתיות, מטיק טוק ועד אינסטגרם, מסיבות שונות ולמטרות שונות - ומייד "מופגז" בפרסומות. אלא שמותגים רבים אינם טורחים ליצור קריאייטיב ממוקד לצרכים של הגולש, וממשיכים להציג את אותן מודעות שבהן השתמשו בפלטפורמות אחרות. בכך הן מפספסות את קהל היעד שלהן.

לפייסבוק, למשל, נכנסים כדי לקבל מידע, לקרוא מאמרים ולראות סרטונים קצרים. לאינסטגרם נכנסים בשביל השראה או יצירתיות, ולטיק-טוק נכנסים כדי לצרוך תוכן מקורי. מותג שנוקט בגישה של "מדיה אחת מתאימה לכולם" מאבד בעצם את הקהל הפוטנציאלי שלו.

כמובן שמודעות אינן הדבר שמשתמשים מחפשים כאשר הם מבקרים בפלטפורמות האלה. אבל אם הן נעשות בצורה אורגנית ככל האפשר, באופן התואם את הדרך שבה המשתמש פועל בפלטפורמה המסוימת, הוא יהיה יותר פתוח אליהן ואף ייהנה מהן. כדי שאסטרטגיית פרסום רב-ערוצית באמת תצליח, עליכם להבין היכן הקהל שלכם נמצא ומה הוא דורש מכל פלטפורמה - וזה נעשה על ידי ניתוח ונתונים (דאטה).

גיימינג: האצבע עם הלק האדום

כיום קיימות טכנולוגיות המאפשרות ניתוח ופירוק של הקריאייטיב במודעות, מה שמסייע למותגים לקבל נתונים מפורטים לגבי איזה אלמנטים עובדים ואיזה לא. בדרך כלל, האלמנטים משתנים לפי הקטגוריה - גיימינג, בריאות וכושר, איקומרס.

עם זאת, יש דברים שעובדים בכל אחת מהפלטפורמות. בתחום הגיימינג, למשל, בכל הפלטפורמות שימוש באצבע שמצביעה ובוחרת היכן ללחוץ על המסך במהלך המודעה עובד יותר טוב, מכיוון שהיוזר מרגיש שהוא צופה במשהו שקורה עכשיו במשחק. אם להיות יותר ספציפיים, יד של אישה עם לק אדום עובדת עוד יותר טוב.

דוגמא נוספת קשורה ללוגו של החברה המפרסמת - מתי הוא מופיע, מה מיקומו ומה משך הזמן שרואים אותו. ממחקרים עולה כי בתחום הסושיאל קזינו, לוגו שמופיע בהתחלה אפקטיבי ב-40% יותר מאשר אם הוא מופיע בסוף.

הנתון הזה מתכתב בעיקר עם חוק שלוש השניות של פייסבוק - בפיד של הרשת החברתית הזו, מודעת וידיאו מתחילה בהפעלה אוטומטית כשמשתמש גולל מעליה, ונפסקת ברגע שהוא גולל מעבר לה. אם במהלך שלוש השניות האלה היוזר לא הצליח להבין של מי המודעה, הסיכויים שהוא ילחץ עליה מאוד נמוכים. הדבר נכון גם לגבי כפתור הנעה לפעולה (CTA) - חשוב שהוא יופיע בהתחלת המודעה ובצבע סגול. במודעות של סושיאל קזינו, למשל, ישנו מחקר המראה כי כפתור CTA בצבע סגול יעלה את ה- ROI (ההחזר על ההשקעה) ב-30%.

בתחומים כמו כושר ואיכות חיים המודעות יכולות להיות ארוכות יותר, ולהימשך כ-30-40 שניות, כיוון שמדובר בתוכן הדורש יותר הסברים. מסע השכנוע ארוך יותר, ואותם מותגים בעצם נלחמים על יוזרים איכותיים שיהיו נאמנים.

טיקטוק: הזירה להפגנת יצירתיות

ומה קורה בטיק טוק? הביקור באפליקציה הזו מתחיל בסרטון עם סאונד, מה שמצביע על החשיבות של שימוש בקונספט קריאטיבי מבוסס קול - משהו שלמשל לא כדאי ליצור עבור פייסבוק. עוד נקודה חשובה היא שמכיוון שטיק טוק היא אפליקציה שנתפסת משמעותית פחות רצינית, אפשר להיות הרבה יותר יצירתיים ופחות מוקפד בקידום המותג.

בסופו של דבר, היופי בפרפורמנס, כלומר בקמפיינים שמטרתם להביא תוצאות, המרות ולידים הוא שלא חייבים לבחור מסר אחד לקמפיין - אפשר להתפרס על מסרים, סגנונות וטרנדים. עבור כל קמפיין, בהתאם ל-KPI שלו (מדדי ביצוע מרכזיים), חשוב לבנות תוכנית מבחן שתאפשר ללמוד איזה קריאייטיב עבד ואיזה לא. בשילוב עם טכנולוגיות ניתוח, ניתן יהיה למקסם קריאייטיבים טובים - וגם לשחזר הצלחות. המידע הזה שימושי וחשוב מאי פעם - אם אתם רוצים לחדור את ענן הפרסומות שאופף את הצרכנים הפוטנציאליים שלכם.

הכותבת היא מנהלת אסטרטגיית קריאייטיב ב-yellowHEAD