נשארים בפיג'מה: מכירות האונליין של דלתא צנחו, בעוד הרווחים עלו

דלתא מותגים פרסמה את דוחותיה לרבעון השני, שהצביעו על צמיחה במכירות וברווחים • המכירות אונליין צנחו בהשוואה לרבעון הראשון • החברה תחלק דיבידנד בסך 10 מיליון שקל

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא / צילום: איל יצהר
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא / צילום: איל יצהר

דלתא מותגים  פירסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה לרבעון השני של 2021, ומהן עולה כי החברה רשמה גם ברבעון זה צמיחה במכירות וברווחים, אם כי בהשוואה לרבעון הראשון של השנה מדובר בצמיחה מתונה בלבד. החברה, שפוצלה לאחרונה מחברת דלתא גליל והחלה להיסחר בבורסה במרץ האחרון, מחזיקה בין השאר במותגי ההלבשה התחתונה דלתא ופיקס.

מכירות הרבעון השני של החברה עמדו על כ-200 מיליון שקל, שמהווים גידול של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון של השנה היקף המכירות עמד על 193 מיליון שקל, כך שבהשוואה אליו מדובר בגידול של פחות מ-4% במכירות.

מכירות האונליין של החברה הסתכמו ברבעון השני ב-14 מיליון שקל (7% מהמחזור), לעומת 28 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - שבמהלכו החנויות היו סגורות במשך כ-40 ימים. מדובר בצניחה של 78% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, אז מכירות האונליין הגיעו ל-65 מיליון שקל. בחודש מרץ האחרון לבדו מכרה החברה בהיקף של 13.5 מיליון שקל - קרוב לסכום שמכרה אונליין ברבעון השני כולו.

בהסתכלות על הנתונים של המחצית הראשונה של השנה, המכירות אונליין הסתכמו ב-79.2 מיליון שקל, כך שמדובר בעלייה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שיא הקורונה, אז הן עמדו על 42.1 מיליון שקל.

הרווח הנקי זינק בכ-48% לעומת הרבעון המקביל, והסתכם בכ-34.7 מיליון שקל (17.3% ממחזור החברה). מדובר בעלייה של 36% גם בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, אז רשמה רווח נקי של 25.3 מיליון שקל. 

"שיעור הרווח הגולמי - הגבוה ביותר ב-3 השנים האחרונות"

הרווח התפעולי של החברה זינק בכ-51% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועמד על 45.5 מיליון שקל, תוך שיפור בשיעור הרווחיות ל-22.7%. ברבעון הקודם רשמה רווח תפעולי של 39.2 מיליון שקל, שהיווה 20.3% מהמחזור.

בחברה מציינים שהגידול ברווחיה נבע מגידול במכירות ומשיפור תמהיל המוצרים שנמכרים בשיעור רווחיות גבוה יותר. לדברי מנכ"לית דלתא מותגים ענת בוגנר, "שיעור הרווח הגולמי (66.8% מהמחזור) הוא הגבוה ביותר בשלוש השנים האחרונות".

במבט חצי שנתי, הרווח הנקי של החברה זינק ב-115% בהשוואה לחציון הראשון של 2020 - עמד על 60 מיליון שקל (15.2% מהמחזור) לעומת 27.9 מיליון שקל אשתקד (9.3% מהמחזור).

החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של 10.4 מיליון שקל המיועד לחלוקה ב-18 באוגוסט.

החברה שבשליטת אייזיק דבח יצאה להנפקה במרץ 2021 לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל, אחרי שגייסה כ-263 מיליון שקל (ברוטו) תמורת 20% ממניות דלתא ישראל. סחודש מאי, עת פרסום דוחות הרבעון הראשון, שווי החברה עבר את ה-2.3 מיליארד שקל - אך מאז איבדה מערכה וכיום שוויה עומד על כ-1.6 מיליארד שקל.